Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Har inte heller några erfarenheter av detta, men borde inte titthålsoperation vara det mest skonsamma? Inga stora yttre sår som ska läka efteråt ...

Jobbigt för er och pållen, men samtidigt skönt förstås att ni fick svar på varför han har varit så som du har beskrivit.

Lycka till, och håll oss uppdaterade!

Tidningen Ridsport hade en stor och ingående artikel om detta för ett tag sen. Du kan kanske kolla med redaktionen om de har kvar artikeln? Lycka till

Tack för tipset de borde jag kolla :)

Cornelia: Veterinären rekommenderade också titthålsoperation, inst traumatiskt för hästen borde det ju vara tycker man.. Nu gäller det bara att hitta någon som vill operara. Blodprovet vi tog på honom tas egentligen inte i Finland så vi har haft hjälp av en svensk veterinär. Han visste att operationen åtminstone kan göras i Uppsala, men jag tycker nog att den borde kunna utföras i Finland också. Måste ringa runt och kolla!

Oj vad meckigt det lät O_o

Men skönt att det faktiskt var "något" där som förklarade hans beteende. Hoppas det löser sig på ett bra sätt!

Ny film på mina:

http://youtu.be/HXdIiangjbM

Cornelia- Tack, I wish att jag kunde skriva böcker och göra "riktiga" filmer om mina hästar, skulle vara ett helt okej "jobb"... :angel: Jag har ju tråkigt nog ingen kamera :arghh:, nästan alla bilder och filmer är tagna med min bättre hälfts telefon, så himla trist att aldrig få till någon kvalitet rent bildmässigt.

Och det där var ändå ingenting, där hade han ju span på Fester, när han inte kan se honom alls då skriker han så de döda väcks. :crazy:

När han tar ton inomhus händer det att jag hojtar åt honom att vara TYST! :o Det går på ren reflex, man blir rädd på riktigt om man står för nära.

Igår hoppade vi lite igen.

hoppStill+35.jpg

hoppStill+36.jpg

Blev en hel meter (wiiee!) till slut, haha. :D

hoppStill+9.jpg

Tänker mig att han ska se och lära av Festsson... :angel:

hoppStill+14.jpg

Visst är det din fina tjej som är med i nya Ridsport?

Jaså kom det där nu :D jag är utomlands så jag har inte sett Ridsport. Visst är det en underbar bild? :) Tagen av en tjej i stallet.

Vet inte hur artikeln blev :nailbiting: den kom till efter 3 st mejl och ett långt telefonsamtal med journalisten, och man vet aldrig hur mkt dom ska klippa o klistra o få en att låta som en jubelidiot. :wtf:

dl kl

:D

På dom bilderna är det Heartfall`s Sasha.

Hans pappa är Tristin BP och mamman är Gazals Serina

Han har bl a Magnum Psyche i stamtavlan...

Förväntar mig stoora saker av den här lille killen:)
Rider ju western men är otroligt sugen på distans:d

4r5hyu.jpg
[/IMG]

Tack bägge två:)

Alla här har otroligt fina hästar och jag har ju följt tråden i tysthet och dte är spännande att läsa om alla och era upplevelser:)

Men alltså SATAN vilken fin häst.

Någon måste väl vara den första att lägga upp bilder på sin (efter den där chocksnygga) så hä får väl bli jag då. :p

Här är senaste bilderna på min:

Rucjojag2.jpg

Rucjgespa.jpg

:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 366
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka