Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Tycker att du verkar ha hittat din typ av arabhäst, en typ som jag verkligen gillar, och jag tycker att det är jättekul att följa vad som händer med dina fina hingstar och jättevackra ston.
Mångfalden är något att värna om och glädjas med varandra åt!

Precis! Jag var ett stort fan av Flak och Pakistan back in the days, jag ser vad du gör och jag gillar det!DEt finns plats för fler än en modell!

haha Limona jag kan knappt vänta.. Blir att skaffa westernsadel och superlim till den dagen :)

Eller så blir det inga problem alls.. Hon kanske alltid e så lugn som hon e på denna bild ?? NOT :P

Trott_hast.jpg

Härliga bilder på lilla bushästen, hon kommer förmodligen vara hur snäll och medgörlig som helst när det är dags att rida in :)

lite nyare bilder från oss.
Foto-7FONPWHV.jpg

Foto-XSANOJC8.jpg

Foto-6KUS3HDI.jpg

Ja, han är fin mattes hjärta.
Nej, jag har ju vart svarthårig dom senaste 10 åren...
Foto-QIWMOW6R.jpg

men jag tänkte jag skulle försöka dölja mina små grå... så jag blekte skiten ;)

Jösses människa, du är urläcker i båda ju!

Aliha: Blir det flyglektioner för lilla damen i julklapp eller? Tror hon skulle uppskatta det väldigt mkt!

Flyglektioner åt lillprinsessan och fallskärm åt Matte haha :)

Arabizar: Härligt med nya bilder på Arthur, han e toppenfin :)

samma här, polska araber gäller (mestadels) för mig. Har testat lite andra varianter men faller alltid tillbaka till dom polska :) Fast sedan finns det ju individer inom allt som man fastar för....

Exakt!
Har ju min Ffenix (Emiliusz- Ffemme Ffatale) som är lite blandning .... Men en så go och mysig hingst!!!

1469876_662649303766636_603111269_n.jpg

Älskar dina pållar, Fjellheim, de är så jäkla gulliga :love:

Visst är de!

20131111_120505.jpg

Och tur är väl det. Det är så vansinnigt lätt att tappa motivationen nu när det är mörkt, kallt och allmänt trökigt. :meh:

Jag har hemska problem med att jag tappar känseln i händerna och lider mig bokstavligen igenom vintrarna.

I år har jag ju dock en helt ny grej att glädjas åt - det närliggande ridhuset! Jag väntar dock till det nya året, man slänger ju inte pengar omkring sig i onödan... :angel:

Det ska bli askul, har inte varit i ridhus med någon av mina egna hästar på över tre år. Jag och Erucj har aldrig satt en hov på någon ridbana alls faktiskt, haha.

Men snart snart så, då jeflar ska han få lära sig vad kulörta bommar och vita hinderstöd betyder. LÄNGTAR!

Vilken jättegullig bild! Han ser verkligen ut som en snäll och klok gammal ponny i blicken (ja det var en komplimang). ;)

Arabizar - han är alltid lika fin din pålle.

Jag och Greta har varit i ridhus och riktig ridbana typ två gånger på sex år :o

Fast det kan ju kvitta, under denna tid har hon lärt sig skolor och galoppombyten och en massa annat trevligt..helt utan ridbana :)

Har en Thorowgood T4 låg manke, extra vid. Har haft den i snart i 10 år och ser fortfarande nästan ny ut :-)

Sedan undrar jag hur man vet om man har en polsk eller egyptisk arab då man har båda i stamtavlan... :)

Och hur vet man vad man har överhuvudtaget? :) Jag vet så mycket som att jag har en arab, men vilka linjer har jag ingen aning om alls... :S

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
296
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka