Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Men nej... :( det här är en jävla skithöst :mad: som en del vet har jag precis förlorat min far och det är en massa saker bland folk omkring mig som gått fel.

Tänker på Annikas familj i denna svåra tid.

KL

Jösses så mkt olycka vi har samlat på oss i tråden :(

Hoppas att alla har det bättre där de är nu iaf.
Håller tummarna så gott jag kan för Annikas Bernhard när jag sover imorgon, eftersom jag jobbar nu i natt.

Helt otroligt hur mycket sorg som kan drabba en på samma gång.. Vila i Frid allihopa som gått ifrån oss.. Jag har tyvärr mera sorgliga nyheter.. Etman har också somnat in :(

1397605_10202200235270397_307896215_o.jpg

Fina hästmänniskor och fina hästar som har gått ur tiden i höst .... Man blir stum och blek ....
Kan bara skicka styrkekramar och empati till dem som är kvar här och som kämpar med sorg och saknad. Ord räcker aldrig till, men vetskapen om att många bryr sig om och skickar tankar tror jag är till stor hjälp. Så har det varit för mig.

Pirayan_busar_med_KeyJey.jpg
[/IMG]

Livet går dock vidare även fastän de lämnar ett stort tomrum som ingen kan ersätta.. Livar upp tråden med en bild av våran Rackarunge :)

Hänger på dig här.

IMGP4163.JPG

IMGP4170.JPG

IMGP4171.JPG

IMGP4145.JPG

Vi hann med fyra ridturer på vår nya ort innan Rucjsson klantade sig i hagen och ådrog sig ett köttsår på baksidan av ena framkotan.

Idag var vi på klinik (hade tid för att fixa tänderna) och såret såg enligt vet "bra" ut men vi måste vila ett tag tyvärr.

Hemma igen:

20131112_122603.jpg

Resandet gick ånyo bra och VÄLDIGT glad är jag för det. Tack Fester säger jag bara. :love:

Hoppas på snabb läkning!

SÅÅ fina de är bland björkstammarna! Underbar bild, verkligen!

Här går dagarna. Ffenix är en härlig gosse med massor av energi, jag promenerar och långtyglar och funderar på om jag ska våga mig upp på honom med alla mina diskbråck eller om jag ska låta stackars grannen vara försökspilot ... Hon var med och satt in honom, så hon vill nog gärna. Han är ju ganska mycket riden nu, men en glad femårig hingst kan ju spralla en del och jag tror inte jag vågar mig på det. Vill inte ha fler diskbråck nu.O_o

I går släppte vi honom i en del av sommarhagen, så han skulle få springa fort och långt, och du milde vad han brallade och sprang!!!:D Naturligtvis hade jag glömt mobilen hemma, så jag kunde inte filma. Men han är maffig till tusen när han tar i och har en stor, framåtgripande galopp som jag blir glad av att se.

Lägger ut en bild från förra sommaren i brist på nyare ....:crazy:

560097_659566887408211_1631035301_n.jpg

Han e ju så fin Ffenix :) Synd att du glömt mobilen hemma, hade varit intressant att se hur han rör sig :)
Haha jag tror jag kan föreställa mig FFenix energi.. de brukare ju kunna ha en del ifall de inte får utlopp för den till fullo..

Själv håller jag på att gå i taket av att inte ha nån ridhäst för tillfället.. Meciliah är ju för ung, får knyta fast mina händer bakom ryggen för att jag ska kunna låta henne vara ifred och inte överhantera henne..Pirayan e ju 3 år och syrrans ögonsten och Mellizza är 20 år och utlånad åt en tjej ..

Men eller hur, samma här, jag har fortfarande inte vant mig med att "bara" ha en ridhäst.

Jag har alltid, i 12-13 år, haft två eller tre hästar att rida varje dag. Nu när Rucj gjort illa sig blir det ju INGEN att rida. O_o

Visst har jag hoppat "upp" på Fester någon gång men det känns väl inte helt optimalt. :p Nu är han ändå så fet att jag knappt vill belasta honom med att bära höpåsar på 10 kg. :meh:

Cornelia- Tack! Tror han är hel igen på någon vecka den här gången. Och ja, mer bilder på Ffenix vill vi ha!

Är det bara jag eller har Rucj väldigt sparsam vinterpäls? Tänker speciellt på huvudet. Hur ser era hästar ut nu?

20131107_105404.jpg

Haha själv så skruttar jag rnt på en kompis newforest 2 dagar i veckan.. Länner mig som barn på nytt när det kommer till ridningen.. Blir lycklig och svävar på rosa moln resten av dagen om någon frågar om jag vill skritta ett varv... Så mycket saknar jag ridningen :)

Min W har knappt satt päls än och det är snart december :O
Han brukar få ganska kort och tät päls som din kille ser ut att ha.

Visst är han halvbror till "Tempens" Ekemir?
Din är efter Wadim?

Min W har knappt satt päls än och det är snart december :O
Han brukar få ganska kort och tät päls som din kille ser ut att ha.

Visst är han halvbror till "Tempens" Ekemir?
Din är efter Wadim?

Apropot Ekemir så är han numera valack och har en ny matte. :)

Jo precis, han får kort tät päls men jag tycker det brukar bli lite mer än så här..? Min Bambi fick otroligt lång myspäls men mina andra har haft mer "normal" (??) Arabvinterpäls.

Var just det jag började fundera på, om det är vanligare med de här sparsamma vinterskruderna eller om det är mina som haft ovanligt kort vinterpäls.

Angående stammen ska vi se om jag kan tänka idag också. :D

Erucjs mamma, Erudycja, är mormor till Ekemir. Min är efter Wadim som är ue: Palas. Ekemir är efter Emigrant som är ee: Palas. Eller?

Det verkar som att de som har Aswan i stammen är mer tunnpälsade, kan det stämma??
Tänker på min Plannja, som har sån där kort plyschpäls, och jämför med t ex Kornelia, som har björnvarianten ...

Fast det förstås, Exlencja har ju Palas som farfar och hon har päls så det räcker åt många ...

Skriver inte mycket, men läser desto mer...

Älskar dina pållar, Fjellheim, de är så jäkla gulliga :love:

Eftersom hagen är full i lera har jag tagit latmansvägen och låtit Noohr gå med lätt fodrade täcken nästan hela hösten. Han har fått lite luddiga öron, men nån vinterpäls har han väl knappt fått. Vet inte om det beror på täckesanvändandet? Tycker iofs inte att han hade någon vinterpäls att tala om förra vintern heller... :p

Och på tal om ridning så rider jag knappt nånting just nu och det är sååå tråkigt! Har tur i alla fall som har bra hjälp i stallet så Noohr får springa ändå ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
296
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka