Så fin och positiv häst du har, Elisha! Jättekul när de visar framåtanda och arbetsglädje redan när de är "små".
Det är väldigt tyst i den här tråden numera. Jag var flitig skribent här tidigare, men som de flesta andra i tråden syns jag inte så mycket längre.
I alla fall: I år är mina Pakistan- barn Korazon och Patrycja tre år. Patrycja ska ridas in under sommaren, redan bokat, och Korazon under hösten, också bokat. Förmodligen ska Patrycja visas på riks.
Inga föl väntas i år, rätt skönt faktiskt. Lille Cash är nu åtta månader och ska åka till sin nya ägare inom kort.
Korazon ska röntgas och veterinärbesiktigas, och om allt är ok får han nog betäcka ett eller två ston här hemma och eventuellt något utifrån, har fått lite förfrågningar. Jag hoppas verkligen att allt är ok! Han är en underbar individ, mycket lätthanterlig, arbetsvillig, känslig. Han går tillsammans med sin halvbror, angloaraben Nashville, också treårs- hingst. De har stona i hagen bredvid, men funkar trots det hur bra som helst tillsammans.
Dessutom har Korazon en helpolsk stam, (inte gammalpolsk, Aswan finns med...) och har en riktigt maffig hingstutstrålning. Så lik sin far så det nästan är skrämmande.... Han är ingen utställningsvinnare, men jag vill visa honom på en avelsvärdering för ett utlåtande om honom som hingst.
Pasja rids och är en gullunge! Så duktig och snäll femåring... ! Hon ska betäckas i år, det ska Nahla och förmodligen Kornelia också.
KE Korazon (Pakistan- KE Kornelia)
Pakistan (Flak- Prolarna)
KE Pasja (Glaz- Plannja) på premiering i somras. 38 poäng och klass 1.
KE Cash (Thee Fifth Element- KA Kornelia) i somras. Nu är han ett åttamånaders lurvmonster...
KE Patrycja (Pakistan- Plannja) i höstas