Apropå ingenting så. Som ny arabmatte hade det varit kul att åka ut på någon tävling/show/premiering för att se hur det går till och så där. Jag har haft häst för en massa år sedan, men då i min egen lilla skogsbubbla så att säga. Nu har jag ett större intresse och sitter och läser på mer, läser diskussioner och försöker lära mig och själv tycka och tänka. Ja inte öppet än då, men i "kulisserna".
Hur som helst så är det inte alltid jättelätt att veta vart man ska hitta info. Tittade tex under proportioner på sahf's hemsida, och jag förstår om saker inte kommit ut än. Men antingen är jag blind, eller så finns bara gamla grejer från 2014 där? Vart hittar man info om sånt egentligen, för jag antar att det funnits event även efter 2014?
Jag antar att datum och plats åtminstone borde vara planerade för diverse events, finns det någon översikt?
Om man nu ska åka och titta på något eller några happenings under året, vad är era personliga åsikter kring vad som är värt att åka till som åskådare?
Och för övrigt: När det kommer till shower, finns det nån ordlista för oss som inte förstår lingon?
Jag är inte utställningsintresserad vad jag vet, men jag är kunskapsintresserad, och med hundarna har jag alltid provat på lite av allt för att se vad jag gillar så kanske vill jag det med häst också så småningom. Just nu sitter jag och försöker förstå innebörden av "c-show", "futurity" osv osv. Huuur ska en stackars nybörjare fatta? Finns det någon hemlig ritual så man blir invigd och får del av infon, bör man utbilda sig till detektiv eller behöver jag helt enkelt bara en kurs i sökteknik på google och eventuellt ett par glasögon?