Det händer inte jättemkt i den här tråden...
Jag uppdaterar lite med bilder på en ny häst på gården!
Hon heter WW Ibrizaa och är 5 år gammal. Hon är så gott som helt ohanterad och var livrädd för människor när hon kom. Framförallt var hon rädd för händer och huvudet var big no no i hennes värld.
Stammen för er som är nyfikna
http://www.arab.se/ARAB_registratur/Stamtavlan/mainsv.asp?Nr=33083
Nu, en månad efter att vi hämtade henne så kan jag ta av och på grimma utan problem, hon hjälper till och står lugnt med sänkt huvud tills jag är klar. Jag kan klappa henne överallt, även om lääängst bak på rumpan fortfarande är lite äckligt. Jag kan lyfta framhovarna och fila lite på dem. Bak kan jag lyfta, men jag kan ännu inte göra något med dem då hon inte tycker att det är ok att jag tar bak benet, utan börjar då rycka.
Det börjar bli ok att även andra personer tar i henne, men jag är favoriten. Hon gnäggar i princip så fort hon ser mig
Hon verkar vara väldigt social, trevlig och känslig. Hon är även väldigt modig! Om bara jag är lugn så är hon lugn. Jag har varit ute och gått med henne och vi har mött skåpbilar och haft hundar farandes runt oss och hon bryr sig inte ett dugg. En stor grushög som var lite äcklig gick jag fram till och då studsade hon upp i den innan jag ens hann reagera
Hon var ganska tunn när hon kom, och saknar fortfarande en del hull och framförallt muskler.
Igår bestämde jag mig för att det var dags att presentera släpet för henne. Hon åkte ju såklart hit, men den lastningen tog 45 min och avslutades med en kratta i rumpan då hon hoppade in.
Trots det så gick hon rakt på när jag gick in! Det tog 5 min kanske innan hon stod avslappnat i släpet, men sen så var hon cool!
Jag ger er även lite bilder på henne, av riktigt kass kvalité! Hon är dammig som attan på kroppen då hon har haft täcke. Och hon är inte riktigt redo för att borstas i flera timmar. Hon är lite som ett föl när man jobbar med henne. Blir trött i huvudet väldigt fort av vad som kan ses som vardagliga saker.
För er som är stamnördar så kan jag ju tala om att hon har samma hingstlinje som Fille, och har även på sin mors sida linjer till Crusander, vilket även Fille har.
Det blir lite lagom linjeavel, och jag tror mkt på avkomman! Denna dam har nämligen RIKTIGT bra rörelser!
Och nu till Filles äventyr idag då!
Alltså vilken tur att han är snäll och cool!
Jag skulle skritta ut tillsammans med min mor som skulle gå ut med sina hundar. Mina hundar var oxå med såklart.
Min ena och min mors ena hund är inte alltid sams.
Idag var det värre än värst. Morsans lilla skithund sätter sig fast i min hund och det slutar med att jag får hoppa av, släpper Fille där han står.
Jag får isär hundarna, eller snarare, får bort morsans hund. Min hund bits inte.
Morsans hund ska bara på igen och efter mkt om och men så sätter jag min hund på Filles rygg.
Det var lite lättare att kolla över henne där om man säger så... Det kommer massor bilar och alla hundar är upprörda och skäller och har sig. Det är alltså 8 st hundar det är frågan om...
När jag ser att min hund blöder en del så kommer morsan över vägen med sina hundar och ska titta hon med. Hennes 10 månaders grandisvalp på 80 kg har ju noll koll på sig själv och knuffar in både mig och min mor i Fille. Han springer även rakt in i Filles framben...
Och Fille står där med sänkt huvud och bara väntar.
Och det trots att hundarnas energinivå var typ 3000. Då var jag mäkta stolt över min lille herre
Världens längsta inlägg typ, men ni kan ju titta på bilderna iaf