Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svar @kimmis87
Jo, det är väl som du säger att det är patentet osv man betalar för. Jag får klura lite till helt enkelt. Är det någon annan som också har erfarenheter av WOW-sadlar så får ni hemskt gärna skriva lite här
Hade helt ärligt inte hört talas om dessa WOW-sadlar förrän din kommentar om dem @lulskil, men nu efter att ha läst på om dem så känner jag verkligen wow (hehe)! I mina ögon känns det som oerhört bra sadlar för oss med araber (som inte är jättelätta att hitta bra sadel till, vad jag hört). Även fast de är dyra i inköp så lär du inte behöva köpa någon ny sadel igen, eftersom det går att justera sadeln så pass mycket. Så istället för att var och vartannat år sälja/köpa nya sadel på grund av att hästen ändrar sig så kan man ha samma. Det låter som att det i längden sparar både tid och energi när det kommer till sadeldjungeln.
@kimmis87 du som har en WOW-sadel, använder du den på flera hästar eller bara på en och samma?
Precis det är ju poängen. Man slipper den där förbannades sadeldjungeln! När man behöver ändra så ringer man sin sadelutprovare, och sen fixar de till det på 30-60 min. Ursmidigt!
Jag har bara en häst, men hade jag haft flera liknande hästar så hade det kanske fungerat? Kanske om man var händig så skulle man kunna bara byta ut bossorna? Men att hålla på med det varje dag... Men generellt så skulle jag nog säga att man bara ska ha den åt en häst åt gången. Men man kan ju som sagt byta bossor på 5 min, så visst skulle det kunna fungera om man verkligen vill.
Det låter ju verkligen hur underbart som helst!
Hmm, sant. Kanske inte är det lättaste/smidigaste att justera sadeln hela tiden varefter vilken häst man rider. Men kanske kan det vara värt om man har flera hästar? Man spar ju lite pengar om man slipper köpa en sadel till varje häst. Eller så får man önska sig hästar som har identiska ryggar helt enkelt hehe
Har du svårt att hitta någon sadel som ligger nån längre tid och är trött på att leta så rekommenderar jag absolut wow, om hästen inte kan ha bomlöst.
Ja, det är både svårt att hitta en sadel som passar någon längre tid och jag är så jäkla trött på sadelletande
Det får kanske bli så att jag kontaktar dem på WOW.
Arabhästvärlden har förlorat en av de stora... Sheila Varian har gått bort
hmm.. jag och syrran satt och funderade igår om man dragit på sig ett skillt rida arab sätt..
orsaken till var att vi hade en jätte duktig ryttare ut igår som provred vår ena häst och det blev verkligen till ingenting.. Han blev arg sur och tvär och betedde sig minst sagt ohyfsat.. vilket givetvis inte är okej.. men det var förvånande.. hur fungerar era hästar? vill de att ni skall vara lätt lätt lätt med hjälperna? Ju spändare dom blir ju mera måste man vara noga med att ge efter direkt de lyssnar? så slappnar de av..?
Vad kul att du känner att du har hittat rätt!
Ibland tycker jag att just det är så svårt. Jag är ju väldigt intresserad av avel, men jag är också väldigt intresserad av att utveckla min ridning och även av att träna från marken, typ trickträning, löslongering osv.
Ibland tänker jag att det vore enklare att ha två ridhästar (araber då förstås!) och inget mer. Att kunna fokusera på att rida och träna dem och inte hela tiden sitta och planera för betäckningar och fölningar och ta hand om växande föl och unghästar....
Så blir det vår och de där kloka föresatserna försvinner i takt med alla skäggiga små fölmular som dyker upp på bild överallt och alla maffiga hingstar som ägarna stolt visar upp i annonser....
Tror att jag är en lost soul....