Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bröderna! KE Korazon och Nashville, båda e. Pakistan.
Nashville är angloarab.
Dom är så fina dina Pakistan barn!
Här kommer lite bilder från Riksen. Breeze kom tvåa i English Pleasure med min kära handler F på ryggen. Hingsten som vann klassen var en helt värdig vinnare och vi är mycket stolta över vår andra plats. Breeze kom också 2:a i sin klass på utställningen med samma poäng som klassvinnaren och efter det knep hon bronschampionatet. Hon var trött och inte alls igång men fick endå 88 poäng.
Meciliah gick det också helt okej för. hon kom 2.a i sin klass med 87 poäng, hon var ruskigt fin i år.. Dock är jag lite sur på henne hon hade världens chans att kamma hem poäng på sin fina trav men nejdå det tyckte inte damen att behagade henne.. I championatet joggade hon på som att hon var på söndagstur och att ha svansen på ryggen var det inte tal om.. dock när vi släppte henne i hagen efter utställningen och lämnade henne hos hingsten.. DÅÅ Smällde hon av i världens trav så vi alla tappade hakan..
Ja, är det inte så typiskt!! Man vet att de kan, att de har den där mäktiga polska traven i sig- och så vill de bara inte! Pasja är precis likadan, hon kan verkligen röra sig, ibland sänker hon bakdelen och tar i från hovspetsarna och gungar iväg så vartenda hårstrå reser sig på en, men ofta får man stå där med sin prasselpåse eller skrammelflaska och känna sig urdum...
Det viktiga är att de kan, våra coola damer!
Håller verkligen med dig där! Det finns ju då de hästar som inte tycker att det är kul att reagera på "lekinviterna" skrammelburk och plastpåse, springer pliktskyldigast ett varv men ser ingen anledning att slänga svansen över ryggen eller blåsa upp sig. Och då ska de slippa tycker jag, det ska vara lustfyllt och en lek för dem!
Det kan också vara så att jag som person är värdelös på att få igång hästarna. Jag minns när Kanoria skulle visas första gången.... hennes handler/fd ägare sa till mig att jag var tvungen att hålla mig ur synhåll för Kanoria under visningen, "för hästar blir så lugna när du kommer i närheten..." Hmmmm, jag stod bakom en stolpe och kikade fram när hon showade loss, blev klassvinnare och reservchampion, och jag tyckte att det var lite orättvist sagt.... Men jag tänker på det ibland, och det kan nog ligga något i det. Av någon anledning. Jag är inte bra på att få igång dem, så är det bara....
Haha, jo jag får väl tänka så- minns att jag kände mig lite stött när hon sa så....