Å vilken härlig film!
Önskar att ja hade kunnat fö på film hur fin min fuxtant kändes igår! Klättrade lite lätt ( barbacka , i grimma går ju bra när man har en arab!) och hon kom upp från backen frustande, stark och överlycklig! Direkt efter kom hon in i en trav med en kraft och ryggaktivitet som hon aldrig bjudit på förut, och helt frivilligt!
DEN känslan hade jag velat fånga!
Idag var hon inte lika jämn i kroppen, men hade ändå energi, bjudning och full i fan i sig! Jag har verkligen fått min häst tillbaka!
Imorgon blir det tömkörning så jag kan se hur hon rör sig, och sedan klättring igen så får vi se om det var träningsvärk eller om klättring är grejen just nu. Så tacksam över var jag bor just nu, har fem grustag att välja mellan, så man kan hitta den perfekta backen för varje tillfälle! Å vad jag längtar tills hon är helt tillbaka så vi kan klättra den där lååånga härliga backen som hon inte har fått prova än!
Härligt! Det är känslan som räknas! Jag upplever att Galishimo också behöver "utmanas" lite fysiskt för att hålla igång en bra aktivitet i rörelserna, annars hamnar han på sitt "energispar-läge". Nu när han kan cavaletti så tror jag inte att jag kommer att låta något pass vara helt utan några cavalettirundor.. .