Arabhingsten Aladdinn?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Getaway_hon
  • Startdatum Startdatum
G

Getaway_hon

Han är född 1975, någon som vet om han lever idag? Har sökt lite på internet, men hittar ingenting där det står om han är död. Om han lever så är han ju 28 år... :eek: :bow:

oh, trevligt. Han är verkligen jättefin på bilder och film jag har sett :love:
(parantes :D vad har du för häst?)

jag var i Florida förra hösten och då levde han. Tidningen "westernrider" hade en bild på honom på sitt omslag plus en artikel om honom.

Skulle väl TRO att vi får veta den dagen han dör.. född i Sverige som han är :love:!!!

Mvh/ :)Bia

PS) alazzi! Härlig signatur du har.. jag har 22 katter på gården, dom förlänger mitt liv ALLIHOP :D!!! DS)

Ja, Nimbusz f-79 mbr se honom HÄR!

+ ett antal barnbarn & barnbarnsbarn, både hingstar & ston!

Vet en tjej som har en angloarab efter en arabhingst som heter El-Hiko vars far är Aladdin ox.

Ja, Maz (död!) är godkänd, vet inte om han har nån godkänd son!?
Murzyn (död!) är godkänd, har sonen Mint f-87 i aveln!
Glaz f-85 (sonson till A.) är godkänd!

Finns säkert fler, fast jag är inte 'så inne' på dessa blodslinjer, avlar mest på engelskt :d!!

Ingen aning tyvärr, många avkommor exporterades (enl. stamboken) till USA, så det krävs en hel del efterforskning för att få fram vem som inte kom fram till USA!

Någon annan här på Buke kanske vet?

Det ska vara en utav de dyraste hingstarna som sålts till USA!

Brun hingst! Jag trodde det var Aladinn...men kanske Algomej då?...hua så länge sedan jag sysslade med araber att jag nästan glömt bort namnen!

Var den exp. från Sverige, och är du säker på att det var en Aladdin-son?

Jag har nåt i 'bakhuvudet' om detta med en innebränd hingst, menmenmen... hjärncellerna sviker mig :cry:!!!

Visst är det typiskt!

Nu har det blivit en sådan där grej att jag bara måste få veta vem det var!?! :confused: :confused:Jag blir knasig!

Han är en utav de dyraste... om inte den allra dyraste arabhingsten som sålts till USA.Tror olyckan skedde på en båt!?!

Släkt med Alladin vet ej...

Kan det ha varit någon utav Blommeröds?

Jag hoppas någon vet...för nu kommer jag att få fundera i evighet!

:bow: för rättelsen! Jag skriver snabbare än 'tanken' :crazy:!!!

Glaz är u.Galaxja ue.Aladdin (ursäkta, men det är den svenska stavningen!), så ledet hamnade på rätt plats ändå, men rätt ska vara rätt ;)!

Håller med... kan inte sova bara för det :(

Men ingen son till 'A' var det ivarjefall, det är jag ganska säker på!

Däremot undrar jag om det inte var en gammal jättefin hingst (polsk stam) :confused:, har för mig att jag tänkte då.. att F**N vilket öde att säljas för export vid den åldern och inte ens komma fram!!

Jaja, bara att efterforska.. så man får sova lugnt sen :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 227
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
486
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka