Araber framför vagn

K

Katri

Ni som kör era araber, kan ni inte berätta om dem och gärna lägga in bilder? Ofta har jag känt mig lite ensam om att köra arab och det vore kul att se att jag inte är det! Och de är ju så vackra och stiliga...

Sv: Araber framför vagn

Åh, vad roligt!!:) Jag har faktiskt lekt lite med tanken att köra in min arab nån gång i tiden, men aldrig ens hört talas om nån som kör med sin arab!! Kan du inte berätta lite om hur det gick att köra in? Jag är jättenyfiken!!!:D

Jo, det gick bra, och han blev en väldigt trevlig körhäst. Kom på tanken när han visade sig inte hålla för att jobba i dressyr utan blev skogsmullehäst. Hörde att de förra ägarna påbörjat inkörning för x antal år sedan och bestämde mig för att börja om från början. Det blev så trist att bara rida i skogen... Tömkörde honom massor - vilket han älskade - och började sedan med slanor och släpa, tog hjälp av maken plus av en duktig "travfarbror" i stallet som kört in massor med hästar. Pålle kunde vara ganska piggelin men ju mer man körde desto bättre gick det. Älskade att dra rockarden, speciellt när han fick dra iväg i sin fina, snabba, schvungfulla trav, då lyste han av stolthet. Nu är han gammal men ibland tar vi fortfarande en liten "fintur", dottern och jag.

Kul, kul!!:banana: Jag ska börja tömköra snart tänkte jag!! Måste bara få råd att köpa utrustning först. Det kommer alltid nåt annat ivägen.... Ska väl främst bygga ridmuskler är det tänkt, men ska försöka med lite inkörning med sen!! Min är ju rätt liten (1,45 högst) så det vore ju bra att kunna köra henne med i framtiden!!:idea:

Här kommer en av Åke´s uppfödningar.:love:

strutsekipage.jpg

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: yamyam
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 632
Senast: ako
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
841
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård