Arabavel 2008 forts.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008 forts.

Kan också tycka att någon som har ansiktet utåt så mycket ska föregå med gott exempel o avelsvärdera sin hingst.
Framförallt om man sitter i ett avelsråd också.
Nog tål han granskning Madde!!;)

Har du inga nya bilder att visa på din grabb Black Turbo?
Har nog bara sett bilder på honom som 2 åring och av det jag kommer ihåg gillade jag det jag såg;)

Du får fixa bil och transport så kan min lillkille få hänga med också :)

Kan också tycka att någon som har ansiktet utåt så mycket ska föregå med gott exempel o avelsvärdera sin hingst.
Framförallt om man sitter i ett avelsråd också.
Nog tål han granskning Madde!!;)
Det är väl det som är problemet med svensk arabavel, så länge styrelsemedlemmar/avelsrådsmedlemmar, storuppfödare osv inte avelsvärderar sina hingstar, varför då kräva det av den lilla amatören? Man hör ofta kommentaren, jamen jag är en så erfaren uppfödare så jag kan själv avgöra om min hingst är av god kvalitet....men varför kräva något av andra när man själv inte gör det?

jag håller faktiskt med dig.

jag passar även på att putta upp tråden med ännu en bild på ett typsiskt kast med huvudet.

Djuren084dfd.jpg

jag håller faktiskt med dig.

jag passar även på att putta upp tråden med ännu en bild på ett typsiskt kast med huvudet.

Djuren084dfd.jpg
Jag blir lite full i skratt när jag ser dina bilder, min gamle arab gör precis likadant :D
En gång på 90-talet var jag med på en kurs i Högre skolan för en svensk välkänd cirkusprinsessa, och när min arab slog likadant med huvudet så sa hon på bred skånska: Jag tror faen i mig att den hästen snart biter sig själv i svansen :D:D

haha fast hästar kan ju faktiskt bita sig själva i svansen!

men jäklar vad kul det är att titta på! :rofl:

Haha, jag tycker nog att han tål granskning Kicki. Han var inte med på avelsvärderingen pga snuva i stallet. Men vi får se om Benny har tid att titta på honom på lördag.......

Kenths kamera har gått sönder och fröken Mattsson har man inte sett röken av på ett tag så vi får väl se när det kommer nya bilder. Jag har ju så jag kan titta varje dag då känns det inte lika aktuellt att fota ;)

madde++++

Glöm inte ringa mig om det kommer fler till Strängnäs.......:laugh:

madde++++

försöker byta bild, men jag får liksom inte till det hmmm

Jag har sålt mitt gammelpolska sto till Finland och det hade tyvärr blivit alldeles för nära släkt då hon är farmor till din :)

Madde: Jag kommer troligen inte, som det ser ut eftersom jag inte har någon som kan köra :D David jobbar. Däremot hoppas jag åka snålskjuts med Camilla till Strängnäs för att titta iaf.

Plus att David just blivit underrättad om att han blir av med körkortet om han kör med den bil och det släp vi har ;)

jamen lägg in en stor bild som man kan se då! :D

om du inte vet hur så skicka ett mail till mig så lägger jag ut bilder!

jag är riktigt nyfiken, det är ju jätte länge sen jag såg honom!!

Oj då ...det låter inte kul.
Dags att uppgradera körkortet då eller vänta till efter nyår då gränsen höjs.

fast gränsen höjs väl inte vid nyår? de har väl flyttat datumet yttligare en gång?

Håller på att ta körkort nu så jag kan höra med körläraren, han borde ha koll...

OT min körlärare är bara 1 år äldre än mig och rätt het :d:angel::o

Eftersom stoet var egen uppfödning så utgick jag ifrån att kännedom om mamman fanns. Är hon lika knäpp är det givetvis inte lämpligt att avla vidare på tokerier.
Om det nu gäller avel, vilket jag utgick ifrån så krävs det ganska mycket av ett avelsto.
Hon skall inte bara vara exteriört stark utan ha många andra
kvalitéer såsom att bli dräktig utan trassel, ha en normal dräktighet,
hålla hull, ta hand om och vara kapabel att fostra sitt föl till en bra individ. (jag behöver ju inte förklara direkt för dej CK) m.m.
Att avla på ett stressat sto är väl inte drömmen men en dräktighet
kan också betyda att ett sto finner ro, hittar hem så att säga.

Min är inte ett dugg skvättig (om hon inte får en massa havre) och det var inte min förra heller, men så har jag också medvetet valt bort sådana araber.

Jag har gärna en het och känslig häst men skvättighet klarar jag mig helst utan. :D

Sv: galen?

o lite skvättiga o ser spöken o sånt är de nog

Jag satt som vanligt vid datorn en dag här nu i sommar och såg ut genom fönstret och ser då att mina två damer höll på att "fjanta" bakom busskuren.
Undrade då såklart vad fasen dom sysslar med:confused: , de sprang fram till kuren och var vansinnigt nyfikna men blev samtidigt rädda så de tvärvände och for runt med svansen mellan öronen :bump:
Till slut såg jag vad det var som roade/skrämde dem!
Solen låg just då i någon vinkel så att hästarna speglades i glaset :rofl:

Nja det stämmer föga på mina 2 filbunkar härhemma.
Coolare får man leta efter.... inget som skrämmer dem...

Eftersom stoet var egen uppfödning så utgick jag ifrån att kännedom om mamman fanns. Är hon lika knäpp är det givetvis inte lämpligt att avla vidare på tokerier.
Om det nu gäller avel, vilket jag utgick ifrån så krävs det ganska mycket av ett avelsto.
Hon skall inte bara vara exteriört stark utan ha många andra
kvalitéer såsom att bli dräktig utan trassel, ha en normal dräktighet,
hålla hull, ta hand om och vara kapabel att fostra sitt föl till en bra individ. (jag behöver ju inte förklara direkt för dej CK) m.m.
Att avla på ett stressat sto är väl inte drömmen men en dräktighet
kan också betyda att ett sto finner ro, hittar hem så att säga.

Det behöver ju inte komma från det stoets mamma heller utan kan vara från hingsten. Eller så har man linjeavlat eller kombinerat blodslinjer som man inte borde linjeavla på eller kombinera. ;)

En av de fnoskigaste araber jag träffat hade en hingst x6 relativt långt fram i stamtavlan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 708
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 142
Senast: lytesout95
·
  • Låst
Avel Tar och startar en ny då helt enkelt =D Här är gamla... http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1164702&page=106 Sar Trist och...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
171 747
Senast: Görel
·
Övr. Katt Eftersom det är ett kattigt (motsvarande gnäggigt) inlägg, så lade jag det under prefix övrigt. Hör det hemma under avel/ras, så är det...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka