Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl det som är problemet med svensk arabavel, så länge styrelsemedlemmar/avelsrådsmedlemmar, storuppfödare osv inte avelsvärderar sina hingstar, varför då kräva det av den lilla amatören? Man hör ofta kommentaren, jamen jag är en så erfaren uppfödare så jag kan själv avgöra om min hingst är av god kvalitet....men varför kräva något av andra när man själv inte gör det?Kan också tycka att någon som har ansiktet utåt så mycket ska föregå med gott exempel o avelsvärdera sin hingst.
Framförallt om man sitter i ett avelsråd också.
Nog tål han granskning Madde!!![]()
Jag blir lite full i skratt när jag ser dina bilder, min gamle arab gör precis likadantjag håller faktiskt med dig.
jag passar även på att putta upp tråden med ännu en bild på ett typsiskt kast med huvudet.
![]()
nuuuu.... tryckte på fel knappförsöker byta bild, men jag får liksom inte till det hmmm
o lite skvättiga o ser spöken o sånt är de nog
Eftersom stoet var egen uppfödning så utgick jag ifrån att kännedom om mamman fanns. Är hon lika knäpp är det givetvis inte lämpligt att avla vidare på tokerier.
Om det nu gäller avel, vilket jag utgick ifrån så krävs det ganska mycket av ett avelsto.
Hon skall inte bara vara exteriört stark utan ha många andra
kvalitéer såsom att bli dräktig utan trassel, ha en normal dräktighet,
hålla hull, ta hand om och vara kapabel att fostra sitt föl till en bra individ. (jag behöver ju inte förklara direkt för dej CK) m.m.
Att avla på ett stressat sto är väl inte drömmen men en dräktighet
kan också betyda att ett sto finner ro, hittar hem så att säga.