Sv: Arab-SM

jag är sugen på att testa prova på cupen med mina två men är det inte så att man inte kan tävla unghäst i prova på cupen på samma dag som för vuxna? Jag har en som blir 4 och en som blir 9 närsta år.

Jaha är det så?Det vet jag faktiskt inte.Min är 10,du får tävla den äldre annars :).

Vad är det för araber då?

Jaha nu fattar jag :laugh: TACK!!Guu va kul det låter...förutom att man vet ju inte om D-nivå är en passande klass.Visserligen e det väl D som är den första nivån,men jag har bara tidigare varit med på E än så länge.Eftersom det är där det finns walk&trot klasser.Är lite osäker på galoppen :(.Annars är min häst väldigt snäll och lugn på nya platser så det är jag inte orolig för.Utan mönster man ska kunna utantill och då galoppen.

Vad tävlar du själv i och vad för arab har du?

Ja det är jätte roligt och rolig stämmning.. Vi alla har liksom nån gemenskap eftersom vi älskar araber!
Det är klart att du passar för en d klass, det är ju bara prova på och du kommer definitivt inte känna dig dålig!
Och dessutom så tror jag nog att ni har kommit så långt att galoppen kommer sitta som en smäck innan tävlingen är! ;)

Jag tävlar i alla klasser då speciellt med min arab valack Don Miko på 8 år! Du kanske har sätt honom någon gång!? Sen har jag ett arabsto som heter Nischka som är 10 år som fick ett föl Niwara som jag oxå har hemma då! Mina två älsta är efter Fynd.. Miko är undan domika och Nischka är undan Nefretete!

Din då, vad är det för nått? Stam?

jag är sugen på att testa prova på cupen med mina två men är det inte så att man inte kan tävla unghäst i prova på cupen på samma dag som för vuxna? Jag har en som blir 4 och en som blir 9 närsta år.

Hej!
Det finns ingen regel som säger att du inte får tävla unghäst eller äldre häst.. Du får tävla precis hur gammal häst som helst. Du får alltså tävla båda två samma dag utan några som helst problem. Dock inte yngre än 3..

//Carro

Vad är det för araber då?

Jag har en vallack född -05 som jag ägt i två år. Efter Firitizo S.A. Inte så mkt riden, håller på att sättas igång i skritt och trav.

Har även ett sto född -00 som jag ägt sedan april. Efter Kaiser. Endast dressyrriden innan. Går mkt på bogarna,är stel och tung i handen men vi har precis lärt känna varandra och börjat smått träna på mjuka lösgöra henne. Tävlat en gång i augusti på E tävling. Dock är hon inte i lika fin form nu som hon var då.

Vad bra! Då e det väl dax att sätta igång båda då så dom hinner bli färdiga tills dess.:)

:)
Ja det är jätte roligt och rolig stämmning.. Vi alla har liksom nån gemenskap eftersom vi älskar araber!
Det är klart att du passar för en d klass, det är ju bara prova på och du kommer definitivt inte känna dig dålig!
Och dessutom så tror jag nog att ni har kommit så långt att galoppen kommer sitta som en smäck innan tävlingen är!

Jag tävlar i alla klasser då speciellt med min arab valack Don Miko på 8 år! Du kanske har sätt honom någon gång!? Sen har jag ett arabsto som heter Nischka som är 10 år som fick ett föl Niwara som jag oxå har hemma då! Mina två älsta är efter Fynd.. Miko är undan domika och Nischka är undan Nefretete!

Din då, vad är det för nått? Stam?

Ja jag skulle jättegärna vilja...det blir förhoppningsvis så....har ju en kompis också som vill dit...blir lättare när man är två.Puscha varandra :laugh:.

Jaha dig såg jag igår på hemsidan om landslaget.Det känns lite stort att du svarar på mina frågor :).

Mitt sto heter Ivania,10 år.Haft henne sen hon va 2 år.Efter Mint och Undan Exposi

:D Vad bra! Skulle jusst tillägga att Carolina representerade Sverige under Europa Mästerskapen i Österrike med sin FIIIIINA Don Mico så känn dej hedrad! ;)

Som sagt så är det RM för Western o SM för de klassiska grenarna, NM blir det om minst tre nordiska nationer är representerade.
Jättekul tävling på alla sätt o vis, främst för att man träffar trevliga mänsikor inom alla discipliner som man kan äta o dricka gott ihop med o prata häst flera dagar i sträck utan att någon protesterar o så har hästen med sej också, kan inte bli så mkt bättre! :laugh:

.. o hej på dej Carro, du vet att jag är ett av era fans nu när det gäller circus konster.. o vi jobbar på! Min går fot ganska bra nu - i ridhuset i alla fall! ;) Saknar er, ska bli kul att ses på sportcupen i sommar om inte förr!

/ kikar in här som en mink bland hermelinerna eller vad det heter.. :eek:

Ja, är mycket roligare när man är fler och om man har någon som puchar en fram hela tiden! =)

Jaha :o Roligt att du såg att d va vi!!

Okej Mint är fin har jag för mig, har inte sett honom live..

Om du har några fler frågor är det bara att du "hör" av dig så ska jag försöka svara på dom så gott ja kan ;)

//Carro

:D Vad bra! Skulle jusst tillägga att Carolina representerade Sverige under Europa Mästerskapen i Österrike med sin FIIIIINA Don Mico så känn dej hedrad! ;)

Som sagt så är det RM för Western o SM för de klassiska grenarna, NM blir det om minst tre nordiska nationer är representerade.
Jättekul tävling på alla sätt o vis, främst för att man träffar trevliga mänsikor inom alla discipliner som man kan äta o dricka gott ihop med o prata häst flera dagar i sträck utan att någon protesterar o så har hästen med sej också, kan inte bli så mkt bättre! :laugh:

.. o hej på dej Carro, du vet att jag är ett av era fans nu när det gäller circus konster.. o vi jobbar på! Min går fot ganska bra nu - i ridhuset i alla fall! ;) Saknar er, ska bli kul att ses på sportcupen i sommar om inte förr!

/ kikar in här som en mink bland hermelinerna eller vad det heter.. :eek:

HEEEJ!!
Tack för komplimangen antar jag! :o Om Miko såg vad du skrev så hade han blivit huur glad som helst.. För det är ju jätte RRROOOLIIIGT.. HAHAHA

Roligt att man har fått fans när det gäller det ja å Miko gör på "fritiden" dvs leker :D
Va duktig du e som håller på å tränar.. Det verkar ju gå framåt ;)
Grattis fresten till vinsten på förra tävlingen, ja har nog läst om det..
Ja hoppas iof att vi ses innan sportcupen nästa år.. Ja å jossan får väl palla oss ner till dig.. eller att du kommer upp till oss..

Ha det bra tjejen
Vi hörs.

Kramar Carro o Miko

Ja, är mycket roligare när man är fler och om man har någon som puchar en fram hela tiden! =)

Jaha :o Roligt att du såg att d va vi!!

Okej Mint är fin har jag för mig, har inte sett honom live..

Om du har några fler frågor är det bara att du "hör" av dig så ska jag försöka svara på dom så gott ja kan ;)

//Carro

Ja,jag längtar redan....Mint är tyvärr död nu efter en bilolycka.Är inte så bra på exteriör och sånt.Jag köpte henne för hon var mycket hanterad och ett bra psyke.Och jag har ALDRIG ångrat mig!En mycket okomplicerad häst på alla sätt och vis och situationer.

Förhoppningsvis ser du henne i sommar då :laugh:

HEEEJ!!
Tack för komplimangen antar jag! :o Om Miko såg vad du skrev så hade han blivit huur glad som helst.. För det är ju jätte RRROOOLIIIGT.. HAHAHA

Roligt att man har fått fans när det gäller det ja å Miko gör på "fritiden" dvs leker :D
Va duktig du e som håller på å tränar.. Det verkar ju gå framåt ;)
Grattis fresten till vinsten på förra tävlingen, ja har nog läst om det..
Ja hoppas iof att vi ses innan sportcupen nästa år.. Ja å jossan får väl palla oss ner till dig.. eller att du kommer upp till oss..

Ha det bra tjejen
Vi hörs.

Kramar Carro o Miko

Såg att du kommer från Norrtälje...var bor du då?Har lantställe där,är halvt uppvuxen i Norrtan.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 000
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 609
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 379
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 571
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka