arab/quarter = monster?

Sv: arab/quarter = monster?

Tidigare verifierades stammen med blodtypning, numera med DNA-typning, för att vara säker på att den häst som reggas har rätt härstamning angedd. Så länge stammen är godkänd kan en arab inte nekas registrering om den så är blå med gröna prickar.
/Ida

:rofl: :rofl: :bow: :bow:

knapp lån

Jag har ett arabsto som jag för många år sedan betäckte med min lille skäck hingst (Paint/Welsh), fölet som kom efter dem var en mycket späd och fin liten kille som var väldigt lugn, snäll och försiktig. Hade samtidigt en haflinger korsning med samma pappa den var ett monster direkt från födseln.
Så att araben skall stå för monster generna tror jag inte.:)
Nu när båda hästarna är gammla så är det monstret som har haft störst framgång som ridhäst:bump: ,Han hoppar allt man styr honom mot, eller inte styr som tex staket. Den försiktiga fortsatte se livet med förskräkta ögon:o , tror att det förstärktes av att hon som köpte honom lät honom vara försiktig, men de trivs aldeles utmärkt med varandra.

:p haha ja eller hur... :) :)

Jag tror inte dom är knäppa eller mer konstiga än andra hästar.
Men när jag var i Usa och tränade reining så berättade min tränare att en sådan kombination som arab och quarter kan bli väldigt smarta.

Lotta

haha, på tal om smart. Min häst är väldigt smart och försöker att överlista mig hela tiden, tex som idag när vi skulle träna på att gå igenom en grind, och hon fick för sig att hon inte längre visste vad skänklarna betydde, sen när vi gick tre meter ifrån grinden var hon lika känslig och lyhörd på skänklarna.

:rofl: Det behöver man inte ha en Arab/QH till:rofl:
Räcker m Paint/NF...vissa dagar;)

Wolken fee Det kommer nog fr Arabsidan då ;)
Sticker jag ut igen:angel:

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 136
Senast: Ramona
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 187
Hästmänniskan Arabiska fullblod, jag vill veta allt. Ni som har, haft en eller ridit en arab, i vilka områden använde ni eran arab till? Distans...
Svar
4
· Visningar
1 470
Senast: MJLee
·
Dressyr Här kommer jag och lägger ut ännu en tråd. Dottern på 13 år söker en ponny att utbilda(även med hjälp av tränare) och sedan tävla med i...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 214
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?