Arab/Haflinger

skári_lukas

Trådstartare
Finns det någon som har en sådan kombination?
Eller vet ni något ställe som föder upp sådana, elle rmåste man helt enkelt göra en egen? Vi hade en sådan förut och är lite sugna nu igen ;)
 
Sv: Arab/Haflinger

Varför inte en renrasig Haflinger alt Arab?:)

nej vad jag vet finns det ingen i sverige som sysslar med korsningsavel med Haflinger, men jag kan ju ha fel....
 
Sv: Arab/Haflinger

Jag vet både haflingerhingstar som betäckt arabston och haflingerston som blivit betäckta av araber, i Sverige. Däremot vet jag inte om dessa avkommor är till salu, för det är varken min hingst eller mina ston det handlar om ... ;)

I Österrike finns en "Araber-Haflinger"-förening: http://www.pferdezucht-austria.at/main.asp?kat1=49&kat2=382&kat3=319&vid=1

I Tyskland finns det också en del korsningar (50 % haflinger, 50 % arab), säkert i andra länder också, men jag antar att du söker någon i Sverige?
 
Sv: Arab/Haflinger

Japp jag har en :) Eller jag och jag, har haft henne på helfoder sedan i april.
Helt otroligt fin häst, hennes huvud är det finsate jag sett! Tyvärr mycket problem med henne :(
 
Sv: Arab/Haflinger

Kompisen har fotat en, tyvärr kan jag inte uttala mig om den nånting. Men läcker är den!

e.Aziz ox u.Courage 326 - Hattrick 1
valack f.1987

Aztro.jpg
 
Sv: Arab/Haflinger

lite sen men...
jag har en korsning på haflinger, commemara och arab. Vi är inte helt säkra på om det är connemara, om inte så är det någon annan ponnyras. Tro det eller inte, men vi tävlar faktiskt i ponnyallsvenskan i hoppning.
--Sydslätten--
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 792
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 529
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 623
Senast: Sezziyanen
·
  • Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp