Är ridsporten endast till för unga !

T

todde

Överallt så är det bidrag och satsningar på de unga......det känns precis som om att vi som är lite till åren inte finns eller vi behöver någon stötta.....men det gör vi också.........
kanske man tänker så att unga inte har råd ok det kan jag köpa....men någon liten satsning kan man väl göra från förbundets sida på de lite äldre.
Det kan ju ge en enorm sammanhållning på klubbar osv..!
Har jag fel om detta eller ??? Har jag missat något ??

Sv: Är ridsporten endast till för unga !

Jag håller helt med!!

Dessutom om man inte tävlar på höööög nivå... Om man är en vanlig hobbyryttare eller ridskoleryttare liksom...

jag skulle vilja se mer pengar till ridklubbar som gör saker för alla sina medlemmar än enskilda höjdare (som oftast redan har pengar om man får vara fördomsfull)...

Ge lite stöd till tex ridtravarföreningen, hobbyryttarföreningen och diverse ridskolor som procentuellt ökar sitt medlemsantal från år till år :bump:

ge ridklubbarna utformade enkäter som medlemmarna ska skriva i om hur nöjda dom är med allt från undervisning till lokaler! :)

Vi som har fyllt tant och gubbe är ju inga talanger :angel:

Vi är inga "framtidslöften", utan ses nog som lite mer bedagade som aldrig kommer komma nån vart :devil:

Fast det är vi som lägger mest pengar på sporten...inte de unga! Vi köper saker till hästarna o oss själva, vi tränar till förbannelse, vi tävlar på gräsrotsnivå ofta mycket o länge! Vi åker på clinics, läger, lämnar hästar på in o tillridning, hitridning o ditridning. Vidareutbildar oss själva osv osv så VARFÖR skulle inte förbundet ge oss nåt tillbaka?

Som tur finns SOK -stöd för äldre där spelar det ingen roll hur gammal du är :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 613
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 296
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 255
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar