Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså det här med att tycka om/använda/föredra de dyrare märkena är väl lite likadant som klädmodet, det finns mode inom hästvärlden också och är man intresserad "privat" så är man oftast intresserad i hästvärlden också. Det blir som ytterligare ett intresse och man letar ständigt efter något att utöka garderoben med, oftast blir det ju bassaker och någon gång då och då något mer udda/nytt.
Varför är det så fult att tycka om de dyrare märkena?
Och de trådarna "Vad red du med idag?" ser jag precis som trådarna vi har på t.ex. ÄU "Vad har du på dig idag?", man får inspiration o.s.v. av andra människor, man kan få det här på buke och man kan få det på stan eller som i hästvärlden, på träningar/tävlingar o.s.v.
Jag tycker det är trevlig slöläsning när buke är segt med få människor online, man behöver inte anstränga sig och man kanske får någon idé om vad man vill ha på sin häst.
Sånt har jag aldrig upplevt faktisk. Är ensam i stallet. Jag tycker själv inte om att prata om pengar och vad mina saker kostar och sådär. Pengar är typ som sex, inget man pratar om med vem som helst.
Hihi, detsamma gäller för mig. Stallkatterna står och glor storögt när jag provar all nordisens nya, bruna utrustning.Ja precis det känns obekvämt.
Min hästs fina garderob är endast för mitt (och hans) eget nöje, det finns ingen att impa på förutom stallkatterna.
fast det händer ju inte... :smirk: Två identiska bett har inte en så stor prisskillnad. Då måste det en vara ett nytt sprenger då - ett sånt behöver jag inte då min häst inte är dum i munnen...
Oavsett skulle jag inte köpa det på postorder, köper hellre i en riktigt affär. Finns ju massa billigare märken som gör bra bett - shires, three horses, globus... Dom få saker jag köpt från H och B (för läänge sen) har varit fula när man fick hem dom och kass kvalite.
En annan sak jag har märkt här på Buke är att man bör akta sig noga för att nämna att man köper billigare utrustning pga att man inte har råd med dyrare
Att vara en snåljåp är ett ok skäl...att vara bohemisk och osnobbig också. Men nämner någon att den väljer tex H**ks för att den inte har råd med annat, så kommer genast folk här att ifrågasätta att hon/han ska ha häst överhuvud taget. "VET du inte att det KOSTAR att ha häst" och "VAD tänker du göra om hästen blir SJUK", osv osv.
Hmmm...ja, det vet väl alla att hästar i märkesutrustning har bättre liv och kunnigare ägare :smirk:
Nej, när det gäller just bett så lägger jag hellre till 700 och får ett av Sprengers... har hellre ett träns för tre hundra och ett bett för 1000 än tvärt om. Få saker är viktiga, men val av bett och sadel är verkligen värtatt investera i.
Sen skulle jag iof aldrig ha ett träns för 300.. men ändå...