Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
men jaghar också hört en mängd myter runt klapphingstar och hingstar generellt som kanske inte alltdi stämmer..
Attdet nedärvs,javisst,förmodligen..men till hur hög grad?
Ja det är ärftligt. Inom svinproduktion har det blivit ett vanligt problem med kryptorchism eftersom grisar avlas för köttproduktion och inget annat och då struntar de i om det ärvs ner eller inte, men det har visat sig att det blivit mycket vanligt.
Jaaa!!! det har mkt hög ärftlighet.
Hingstar kan vara mkt sena med att släppa ner båda testiklarna, det finns hingstar som vid tre-fyra årsålder endast har en testikel nere, och i sälsynta fall kan den andra komma ner senare...
Jaaa är svaret på frågan...om det är ärftligt. Trodde det var det vi diskuterade
Jag har ingen aning om Bonapartes ev problem, men hade själv en unghingst inackorderad förra året som var klassad som "klapphingst" men där den sista testikeln plötsligt ramlade ner... gissa om vi var hos veterinären dagen efter och kastrerade
Ägde för många år sedan en connemara som var klapphingst, en underbar individ, men visst var han bökigare än andra hästar, väldigt mkt drifter hos honom,något som jag tror är ganska generellt för just kryptokida djur. detta beror antagligen på att en/två testiklar ligger kvar i bukhålan, där är det väldigt varmt och värmen aktiverar hormonerna så att de ständigt ligger och högproducerar testesteron.
Vilket gör att de får en onormalt hög könsdrift...
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.