Sammet
Trådstartare
Är jag pjoskig?
I fredags när jag kom till min kompis var det en katt i trappuppgången.
Klockan var efter 2 på natten, jag skickade ett sms till telefonnummret på halsbandet att deras katt var i trappuppgång XX.
Jag satte ut en skål vatten till katten och den drack runt en minut.
Den var märkbart törstig, det var inte frågan om att den bara smakade vattnet.
Eftersom mitt internet gått ner (tapetseraren satte ihop det fel) och jag söker viktig information på nätet stannade jag hos min kompis hela helgen (är där just nu) och kom inte ut ur lägenheten föränn nu klockan 6 på kvällen, söndag.
Då var katten fortfarande i trappuppgången...
Någon hade ställt ut mat åt den.
Jsg ringde telefonnr. på halsbandet och en tjej svarade och tyckte att det var bara att slänge ut katten för den fick inte vara i trapphusen.
Det hade hon informerat andra om.
Hon var snart hemma och hon hade "nyligen" släppt ut katten.
När jag hörde mig för bland folk har de sett katten ute hela helgen samt instängd i vårt trapphus längre tider samt i "sitt eget" trapphus.
Jag misstänker att hon farit bort över helgen och lämnat katten ute.
Det är minusgrader under dagen och på natten sjunker tempen. och det har snöat här.
Är jag fånig för att jag tycker att det är fel att anse att man kan dumpa katten utomhus och fara bort 3 dagar?
I fredags när jag kom till min kompis var det en katt i trappuppgången.
Klockan var efter 2 på natten, jag skickade ett sms till telefonnummret på halsbandet att deras katt var i trappuppgång XX.
Jag satte ut en skål vatten till katten och den drack runt en minut.
Den var märkbart törstig, det var inte frågan om att den bara smakade vattnet.
Eftersom mitt internet gått ner (tapetseraren satte ihop det fel) och jag söker viktig information på nätet stannade jag hos min kompis hela helgen (är där just nu) och kom inte ut ur lägenheten föränn nu klockan 6 på kvällen, söndag.
Då var katten fortfarande i trappuppgången...
Någon hade ställt ut mat åt den.
Jsg ringde telefonnr. på halsbandet och en tjej svarade och tyckte att det var bara att slänge ut katten för den fick inte vara i trapphusen.
Det hade hon informerat andra om.
Hon var snart hemma och hon hade "nyligen" släppt ut katten.
När jag hörde mig för bland folk har de sett katten ute hela helgen samt instängd i vårt trapphus längre tider samt i "sitt eget" trapphus.
Jag misstänker att hon farit bort över helgen och lämnat katten ute.
Det är minusgrader under dagen och på natten sjunker tempen. och det har snöat här.
Är jag fånig för att jag tycker att det är fel att anse att man kan dumpa katten utomhus och fara bort 3 dagar?