Jag och min sambo har äntligen gård och stall. Jag red mycket från 6år fram till för 10 år sedan. Jag har haft egen häst, tränat galoppörer, jobbat på ridskola m.m. Min sambo har aldrig ridit men vill lära sig.
Jag kan mycket, men många av mina ridmuskler har "gömt sig" så jag är nog inte världens bästa ryttare i nuläget
Vi har stall men har även lösdrift och många stora hagar.
Vi vill köpa en arab och ett kallblod, självklart lugna och trevliga hästar (sambons kallblod måste vara en ren nybörjarhäst)
Nu till min fråga: Blir säljare avskräckta pga att jag varit ifrån ridningen så länge? Kommer seriösa säljare dra öronen åt sig när jag provrider och inte rider perfekt?
Vi är i 30 årsåldern och har en bra ridklubb i området.
Jag kan mycket, men många av mina ridmuskler har "gömt sig" så jag är nog inte världens bästa ryttare i nuläget
Vi har stall men har även lösdrift och många stora hagar.
Vi vill köpa en arab och ett kallblod, självklart lugna och trevliga hästar (sambons kallblod måste vara en ren nybörjarhäst)
Nu till min fråga: Blir säljare avskräckta pga att jag varit ifrån ridningen så länge? Kommer seriösa säljare dra öronen åt sig när jag provrider och inte rider perfekt?
Vi är i 30 årsåldern och har en bra ridklubb i området.