Är inte detta en laglig parkering?

Det går att överklaga parkeringsböter om du har rätt, du kommer dock behöva betala in den hur som helst. Om överklagan går igenom får du tillbaka pengarna senare.

Det är ju verkligen en bedömningsfråga. Jag vågar faktiskt inte gissa hur en domstol skulle bedöma. Men tycker absolut du ska ifrågasätta den och se vad de svarar. Jag hade inte parkerat där men jag är himla nojig sen en jävla P-vakt med måttband konstaterade att jag stod 12 cm för nära ett övergångsställe. På en tom gata. Min hitills enda bot...

Jag insåg nu också att bilden jag tog (från Google maps) är fel. Skylten till parkeringsplatsen sitter så här:

flczmq.png

Det finns alltså ingen liten "asfaltsplätt" som man skulle kunna se som körbana, utan det är en parkeringsinfart/utfart som korsar gåbanan = 10m-regeln gäller inte?

Jag får ta och ringa dem, känner mig mer och mer säker på att jag har rätt här.
Jag tycker det ser ut som att det tidigare har varit en korsning men där gatan in har blivit gågata och närmast "korsningen" blivit in/utfart till boendeparkeringen. Om det är en korsning skall högerregeln gälla (om inte huvudled eller skyltat) och det känns väl inte rimligt? P-skyltens placering visar också att det är utfart tycker jag.

Bestrid och argumentera för att det inte är en korsning, det behöver inte ta så lång tid och kan vara värt det i ditt fall tycker jag :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 111
Senast: Jadzia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 333
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi I helgen kulminerade en situation som varit på upptakt ett tag, som rymmer ganska många funderingar, därav den spretiga titeln. Hur som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
17 238
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Lägger in texten jag har på min hemsida rakt av. Men vill uppmärksamma alla på at vara extra försiktiga. Jag kommer jobba för att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 053
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30