Är hon på smälen????

C

CaliforniaSwed

Jag har haft många hundar av olika ras. Men jag har inte fått en kull sjölv i 30 år. Vi tänkte ta in för en ultra ljud på slutet av månaden. Men jag låg i sängen i natt och tänkte...Finns där täcken att en hund är med valp? Hon spyde igår men jag tror det var för en gammla älg ben hon hittade och det är svårt att fråga hon om hennes bröst är om, och hon kissar lika mycket som för. Så till er som har haft eget valpar, vad ändras på en dräktig tik?

This is the dog in question, the tramp that just couln't say NO!
Koko
Koko.jpg

Du kan ser varför han hundar jaga henne, hon är en snygging!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Är hon på smälen????

Efter ca tre veckor, ska spenarna börja bli större, efter 4-5 veckor ska mjölksträngarna vara tydliga. "Pluffsigheten" där bak går inte ner. Flytningar, kan komma som en genomskinlig "slemsträng" när hunden kissar. Magen börjar fylla ut och midjan försvinna från mitten av dräktigheten

ok tack för svaret. men jag har fortfande lite svårt med "pluffsigheten", menar du hennes "shy-lips" (direkt översättning från svenska till engelska :o ) eller?

När en tik Inte löper, så är ju vulvan liten och fast. Vid löpet, sväller den upp och blir mjuk och pluffsig. Är hunden parad och pluffisgheten inte går ner helt, så är det en indikation på att hon är dräktig (eller skendräktig).

Tror du att en hund kan blir tjock vid skendräktighet? Det sitter i mig att hon har varit lite rund efter varje löpp men nu som du sa att hon har tappat midje och hon skulle vara i mitten av dräktigheten. Men hur rund kan de vara?

En skendräktighet kan visa samma tecken som en riktig dräktighet. Fast det brukar inte finnas en slemsträng när de kissar då. Samt att man brukar kunna se och känna valparna tydligt från v 6-7 av dräktigheten.

:bow: :banana: :bow: :banana: :bump:

Jag tackar dig så mycket. Slemet har jag inte sett mig samtidet har jag inte sökt heller. Jag ska har på detta. Tack igen.

Hallå har jag missat något!!!:confused: Har hon alltså blivit tjuvbetäckt o vet ni av vem? Det har du glömt att berätta...Blir det kanske c-c och an... valpar???

Runt dygn 21 kan dom matvägra. Det är vad jag kommer på just nu.

Att dom matvägrar beror på att äggen sätter sig på plats. Ungefär så i alla fall.

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 261
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 744
Senast: fixi
·
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 376
Senast: tara
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat