Är han FUX?!

Sv: Är han FUX?!

kl

Jag tror att din id kontrollan har rätt. Man måste alltid se hästen live för att veta (eller till och med göra en dna test).

Tycker att det är jättesvårt att se på bild och det verkar inte vara lättare live så jag lutar åt alexandras förslag; skicka in prov så får du ett säkert svar. Oavsett om han är fux eller ej måste jag instämma i kören före mig, han är helt ljuvlig!! Lycka till med din guldklimp :)

Vet inte faktiskt. Men därför det om man är osäker som det kan vara bra att t ex göra ett colortest, för då får man svaret innan det hunnits trycka pass etc, och borde vara enklare att korrigera.

Men misstänker man får betala själv ändå när det är de där svårbedömda, de kan ju se ut på ett sätt ena månaden och annorlunda ett halvår senare, och de får ju bedöma vad det ser. Så misstänker man får betala själv ja, men vet inte.

Man får betala kostnaden för att ta ut Tecken bestämmaren och rita om pållen .

Dock kostar det inget att ändra i själva passet sen .

Bara att skicka in passet och tecken bestämningen .
När jag gjorde detta tog det en vecka så var passet tillbaka och ändrat tom på Blup så gick färgen in direkt :laugh:.

Mvh Mia

Nu var det inte mig du svarade, men jag tackar ändå. Kan ju bli aktuellt för min del i framtiden.

Njä, då hade vi nog sett vita hår på honom vid det här laget. Eller?
Skimmlarna brukar väl födas mörkbruna också?

Skimmlar (avblekbara) kan födas med vilken färg som helst.

Försökte ta reda på vad Aerline H hade för födelse färg men det gick inte över nätet. Men du kan ju ringa och fråga:idea:? Var han fux som föl så vet du att ditt föl INTE KAN vara brunt.

Jag synes ikke han er fux!! Det ser ut som om manen hans blir mørkere og mer svart jo mer han vokser. Jeg ville absolutt beskrevet han som brun! :)
Utrolig fin, ihvertfall!! :) Lykke til med han!

Vh, Lotte

Skimmlar (avblekbara) kan födas med vilken färg som helst.

Försökte ta reda på vad Aerline H hade för födelse färg men det gick inte över nätet. Men du kan ju ringa och fråga:idea:? Var han fux som föl så vet du att ditt föl INTE KAN vara brunt.

Jag skickade iväg ett mail och frågade vilken färg han hade.

Corleano (min fölunge) lär inte skimla av, då hade jag väl sett vita hår nu? Han är 6,5 månader gammal.

Tycker det är ganska vanligt att föl har brun man och svans när dom är bruna?
Har tittat lite å Aerline's avkommor och hittills inte hittat nån fux. Alla ickeskimlar jag har tittat på är bruna eller svarta oh såvida det inte slumpar sig så att alla fyxar skimlat av så verkar han inte bära fux?

Edit: Enligt hans hemsida så har han ett brunt anlag och ett skimmelanlag. Så fux är han inte. Och efter att ha tittat på avkommorna på hans sida så finns det ingen fux där heller.

Senast ändrad:

kl

Hittar inte heller andra fuxavkommor till honom...Behöver inte betyda att de inte finns.

Du kanske har fått fel sperma...:angel::eek:

är det han lilla överrakningen? har för mig att jag känner igen honom från någon tråd innan... sötisen. :love:

*kl*
Jag har faktiskt för mig att Aerline H inte gett några fuxar, bara bruna eller skimmlar födda bruna. Pappan Cortez är homozygot brun så garanterat brun från den sidan. Mamman kan ju också ha gett brunt med sin skimmelfärg över.

Om någon vet NÅGON Aerline H avkomma som är fux eller skimmel född fux så hojta!

*knapp*
Jag kollade också igenom hur många avkommor som helst och inga är fuxar och inga svarta heller, skulle gissa på att han är homozygot för EE samt AA, som någon sa Cortez är ju homozygot för A och hans mamma verkar vara brunskimmel alltså finns möjligheten.

Super söt fölis förresten :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 357
Senast: Bison
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 976
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 458
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat