Påminner mig också om att "bara" detta med att vara frisk och utan fysiska hinder är en stor ynnest. Även om det är något man lätt tar för givet tills motsatsen inträffar.
Håller verkligen med där! Peppar peppar!
Överlag ja
Sen har jag såklart mål och drömmar. Saker som kunnat vara bättre, och saker som jag saknar, men det hör väl livet till!
Fast att ha mål och drömmar tycker jag (som flera andra skrivit) är en del i att vara nöjd/må bra. Har man inga mål och drömmar känns det som om man mår mindre bra/är mer missnöjd än om man har det.
Jag är nog generellt en positiv person. Jag tycker det är jobbigt med "ältare", så jag försöker att inte vara sån själv. Brukar tänka "kan jag göra nåt åt det? Om ja, gör det. Om nej, släpp det" och det funkar rätt bra.
Sådär försöker jag också tänka! Sen är det väldigt svårt ibland, men jobbar på att kunna släppa saker.
--------
Hmm... Det har varit en tuff period i mitt liv nu ett tag, men förhoppningsvis tar väl uppförsbacken slut nån gång.
På det stora hela tycker jag att jag är är positiv person, som ser det stora i det lilla och uppskattar de små sakerna.
Den senaste tiden har varit tuff, men jag har ett bra liv, det har jag absolut.