är dressyrryttare fegare än andra??

Sv: är dressyrryttare fegare än andra??

Svårt att svara på ifall du ska byta men...
Jag tycker generellt (undantag finns) att tränaren ska vara så pass mkt duktigare att denne ska kunna korrigera elevernas hästar. (De ska klara av även bråkiga hästar).
Annars kan man ju fundera på vilket hästmaterial de har haft sin skolning på.

Håller inte med dig, de KAN säkert hoppa upp och korrigera diversa bångstyriga hästar, men om det däremot inte vill det har jag full förståelse för, att det inte vill riskera sin egen hälsa på någon annans häst.

Jag har flertalet vänner nära mig som helt eller delvis arbetar som tränare både inom hoppning och dressyr, ingen avdessa hoppar upp på vad som helst, de har inte råd att riskera skada sig helt enkelt.

Håller inte med dig, de KAN säkert hoppa upp och korrigera diversa bångstyriga hästar, men om det däremot inte vill det har jag full förståelse för, att det inte vill riskera sin egen hälsa på någon annans häst.

Jag har flertalet vänner nära mig som helt eller delvis arbetar som tränare både inom hoppning och dressyr, ingen avdessa hoppar upp på vad som helst, de har inte råd att riskera skada sig helt enkelt.

låter som vi har precis samma åsikt/attityd runt det hela, se mina tidigare inlägg i tråden.
Hästuppfostrare/tillridare = en sak
Dressyrtränare = inte riktigt samma, - just då, under förmodad "normal" dressyrträning. :angel:

Jag tycker inte heller man ska behöva hoppa upp på vad som helst och närsomhelst, men en tränare som aldrig sitter upp på hästen visar och tar igenom vissa saker som hon/han tycker att jag ska göra har jag inget förtroende för. Tränaren behöver själv känna på hästen om den ska kunna förklara tycker jag. Alla mina tränare har någongång tom ofta suttit på mina hästar.

Jag tycker inte heller man ska behöva hoppa upp på vad som helst och närsomhelst, men en tränare som aldrig sitter upp på hästen visar och tar igenom vissa saker som hon/han tycker att jag ska göra har jag inget förtroende för. Tränaren behöver själv känna på hästen om den ska kunna förklara tycker jag. Alla mina tränare har någongång tom ofta suttit på mina hästar.

det håller jag absolut med om! självklart skall man ha en tränare som är villig att rida hästen, förutsatt att den uppför sig som en "normal" häst och det inte är ren och skär tillridning/uppfostran vi talar om dvs en häst som under annan ryttare är halvt oridbar.
jag skulle inte heller träna för ngn som inte vill sitta upp på min "högst normala ridhäst". Det är ju guld värt att få hjälp även den vägen - både uppsuttet och från backen.

min tränare kunde faktikst inte..
sen så denna hästen är inte ouppfostrad eller ordbar på något sätt, underbar att rida men han testar, inte mycke men gör man inget då han testar så blir han jobbigare o jobbigare..

första gången hon red honom så gjorde han inget alls, men då tror ja hon satt upp med en annan attityd, då testade hon bara enkelt utan att förvänta sej nåt..denna gången förväntade hon sej mycke och då börja han testa lite.

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 047
Senast: JohannaB
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 124
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 491
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård