Är detta en riktig häst!

Sv: Är detta en riktig häst!

Det är ett skönhetsideal, precis som tex bodybuilders.

Tror du att en bodybuilder inte ser ut som en vanlig människa från början? Visst har han eller hon de rätta generna för att få stora muskler, men det är träning och kost som avgör det hela!

Om man gillar detta skönhetsidealet eller ej är upp till var och en

Skönhetsideal i all ära, men en bodybuildare väljer att se ut på det sättet och använder ibland icke tillåtna medel för att nå fram till sina "groteska" ideal... Inte enbart träning alltså...
Ett annat skönhetsideal vissa människor har är att vara så smal som möjligt med anorektia som följd...
Vad jag vill komma fram till är att människan kan välja hur han/hon vill se ut men inte hästar eller andra djur över huvudtaget. Är det rätt att påtvinga "sjuka" ideal på försvarslösa djur???? :cool:

Meeeen snälla nån inte en till av dessa "djurplågeri trådar" igen...vem har nu sagt att hästarna lider på något sätt?? Dom får bästa tänkbara omsorg, foder och så vidare. Skulle vilja påstå att dom får bättre vård än många många hästar här hemma. Det är hästar som är värda en oerhörd massa pengar...betänk det!

Du har rätt i att jag tycker att en del quartrar ser lite knasiga ut :angel: Men inte sett många inärheten av de knasigaste bilderna här ;)
Jag har inget emot quarter i övrigt:p

Den är helt klart photoshoppad, men det är nog bara som de har bytt bakgrunden på den. :3

Jag har faktiskt läst hela tråden (gimme a cookie!) och.. tja.
Den andra bilden i tråden är faktiskt rätt snygg, tycker jag. Något kraftig kanske, men fin att se på. Jag skulle inte vilja ha den själv, menmen.

Hur nyttigt är det att bygga upp och banta ner hästarna hela tiden?

Och sen som vissa halterhästar är verkade.. benställningar m.m.

Nej, halter är inget för mig om det måste vara så extremt. Inte för att alla hästar tvunget måste duga till ridning, ridning är ju inte naturligt så varför måste de duga till det så länge man inte använder dem till det? Men att avla fram groteska djur är inte riktigt min dröm. :3 Så länge hästarna håller, får ett någorlunda normalt hästliv, och mår bra såär detväl upp till de som håller dem att fortsätta.

Benställningar?!?!?!? För att vinna halter bör hästen ha korrekt benställning:smirk:

:Ddet ser ut som om någon "byggt " en häst.. hehe...
men jag tror tyvärr att det KAN vara en riktig häst ändå.. vågar tyvärr inte säga att det INTE är det... Liknar en sån där.. hm...
vad heter den där konstiga varianten nu... achal.. äh..!
de är väll guldiga, eller KAN va,, o det är rätt snyggt, men den här har inte rätt kropp baktill... lixom...
:D

*KL*
Här ser ni en otränad icke halteravlad quarter (kosse och fartblod).... :angel:
En del muskler där också....

IMG_0503.jpg

Jag FATTAR INTE hur man kan försvara detta groteska sätt! Till och med en blind kan se att hästarna inte är normala, det enda som spelar någon roll är pengar, pengar, pengar...
Ja, usch va jobbigt med djurplågartrådar.... Hmmm, undrar varför du tycker det, Wild rein??? Nä, varför tänka på djuret, det blir ju bara jobbigt då.. Nä kör på med sjuka ideal för f**n, det tjänar vi massa pengar på!

Jag FATTAR INTE hur man kan försvara detta groteska sätt! Till och med en blind kan se att hästarna inte är normala, det enda som spelar någon roll är pengar, pengar, pengar...
Ja, usch va jobbigt med djurplågartrådar.... Hmmm, undrar varför du tycker det, Wild rein??? Nä, varför tänka på djuret, det blir ju bara jobbigt då.. Nä kör på med sjuka ideal för f**n, det tjänar vi massa pengar på!

Absolut!!:love::love:

Menar du ALLA hästar i den här tråden? :angel:
Pengar? Om du har nåt bra tips på hur man får in pengar så tar jag tacksamt emot det....

Benställningar?!?!?!? För att vinna halter bör hästen ha korrekt benställning:smirk:

En del av de halterhästar jag har sett har varit verkade/avlade whatever så att hela bakbenet från och med ''hängröven'' har varit nästintill spikraka ner t.o.m. hoven. Likadant på frambenen. Korrekt benställning i de flesta fall brukar ju innefatta lite vinklar i kotor t.ex....

:smirk: på dig själv.

I usa vill dom ofta ha väldigt höga trakter, och jag håller med benen ser lite för raka ut ibland. Men de finns alltid en tanke bakom de. :)

Jag browsade genom lite amerikanska hästsidor och fick syn på den här hästen. Som sägs vara nån slags guld-hingst, men han ser ju inte normal ut. Vad tycker ni westernfolk?

BSKidRock.jpg

Asså jag kan inte mkt om western men hästen ser INTE normal ut ://:eek:

Och tanken är? Att de ska likna föl? x)
Klart det finns en tanke bakom, men det berättigar ju inte alltid allt.. jag har svårt att tro att den tanken på något sätt har med hästens hållbarhet och lycka att göra, så raka kotor kan ju inte vara särskilt hälsosamt.. rätta mig om jag har fel.

Men jag är inte mer emot halter än någon annan hästgren. Jag tycker illa om alla djurrelaterade saker som blir extrema bara.

Allt som står i tidningen är inte sant! Skulle tro att denna bild är manipulerad, och är den inte det så är detta sannolikt en häst för Guinness Rekordbok i kategorin: Världens fulaste häst!

Den andra hästen på bild är f ö en vacker Quarter vad man kallar: en Foundation Quarter Horse, alltså grundmodellen av en ranchhäst när rasen bildades, och innehåller en hel del Percheronblod, för att man skulle få lite massa i befintliga hästar ( mustanger o d). De hästar ni sett på tävlingsarenan är små rackare, s k arenahästar som bara duger på tävlingsbanan, och kan inte på något vis jämföras med riktiga ranchhästar som har ett rejält arbete.

Senast ändrad av en moderator:

Jag vet inte exakt vad tanken med de kan vara, de var bara nått jag märkte när jag var där, även på reining hästar. Jag frågade aldrig varför :( jag accepterade bara att de kanske var så dom ville ha de.
:(

Jag vill alltid veta tanken bakom.. :angel: har fått mig i många problem förr..
Men nån här kanske vet varför så raka kotor är eftertraktat?

jo visst vill man de , jag får kolla upp de åt dig då ;)

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
821
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
915
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: cassiopeja
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka