Är detta en riktig häst!

Sv: Är detta en riktig häst!

BRA! Gillar inte att bråka.....hur bidde det så här egentligen...? Har du också PMS nu???

BSKidRock.jpg

Säga vad man vill men vacker är han inte även om han är värd massor som Halter häst

Ser inga fel på honom vacker i mina ögon, visst han är biffig men inte så direkt onaturlig, han "sitter" ju som ihop i helheten

Quarter damen jag hade på foder var ingen tunn dam när hon var i form heller.

Sen att halterindustrin är den den :crazy: det är bara att leva med det. Kan tillägga att jag är inte så insatt i ämnet..

Kolla aveln av andra djur...allt dras till sin spets så är det bara, mycke vill ha mer. ffa Amerikanerna...the bigger the better.

Nja, skulle kunna tro det, men det är lite motgångar för tillfället.. Jössös vad det gör mycket med humöret. Det är så man blir mörkrädd...
Förlåt, för min bitchighet

Nja, skulle kunna tro det, men det är lite motgångar för tillfället.. Jössös vad det gör mycket med humöret. Det är så man blir mörkrädd...
Förlåt, för min bitchighet

Samma här, inga motgångar kanske men en för djävlig PMS som sagt.... :crazy:
Är normalt väldigt mild och vänlig och....ja du vet... :D Ledsen att det blev så här...
Fråga wranglan hon känner mig... ;)

Lenita: Hi hi, ja jag fick lite vibbar om att ni säkert känner varandra;)
Ha det bra, nu ska ja ut till mina hästar och ge dom lite kärlek!
Love, peace and understanding :bow:

I reining vill man i fram ha en ngt kortare tå och ngt högre trakt för lättare överrullning. I bak ngt längre tå samt ngt lägre trakt. Detta för att hjälpa hästen i stoppen och med det även öka hållbarheten och minska belastningen...
Men inte under några omständigheter får man ändra hovens vinklar på något sätt eller formen i övrigt...
Observera att denna typ utav skoning ej hjälper en okunnig/otränad:banana: häst eller ryttare utan gäller hästar som kan göra en korrekt stop!!

De var ju precis de jag menade :smirk: Men eftersom vissa hästar i usa kan se onaturligt raka ut i frambenen så att de inte alls är rätt vinkel och kan då vara ett försök till att förbättra en hästs TEX stopp som jag sa.
Observera!!! att de kan tyvärr ske även hos dom hästarna som kanske igentligen inte kan bära sig ordentligt i stoppen samt för oerfaren ryttare.
Vi pratade bara om dom hästarna som faktiskt ser onaturligt raka ut i frambenen. Dock knappt några i sverige. :rofl:

Lenita: Hi hi, ja jag fick lite vibbar om att ni säkert känner varandra;)
Ha det bra, nu ska ja ut till mina hästar och ge dom lite kärlek!
Love, peace and understanding :bow:

Fast vi har bara träffats en gång!

Får jag också va med i gruppkramen? :love::angel:

Visst är det härligt med lite kärlek nu i höstmörkret! :)
Visst får du vara med i gruppkramen, tycker vi alla här kramar om varandra! :idea::D hi hi
kram kram
från Maria :love:

(kanske lite sentimentalt, men va f**n...) ;)

Hihi.... jag känner mig jättekramig :love:

Kan ett par Tequila Sunrise ha nåt med det heal att göra?

Neeeej..................... :smirk:

Kram kram :love:

Titta man på honom när han är 8 månader påminner han ganska mycket om den häst som alla förfasar sig över i början av tråden. Men nu när han är äldre tycker jag han blitt ganska snygg, dock lite för mycket "hängrumpa".

Titta man på honom när han är 8 månader påminner han ganska mycket om den häst som alla förfasar sig över i början av tråden. Men nu när han är äldre tycker jag han blitt ganska snygg, dock lite för mycket "hängrumpa".

Ja visst hade dom "samma" rumpa??

Kan hålla med om att denn har liiiite för mycket hängrumpa men den är verkligen sååååå fin:love:

.................................

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
821
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
915
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka