Är det vanligt att frysmärkningen syns dåligt?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Zingolita
  • Startdatum Startdatum
Z

Zingolita

Jag kan inte tyda detta alls, och när man kollar så ser det bara ut som lite vitt hår som växt fram. Blir det bättre när vinterpälsen är borta? Är det vanligt att man inte ser alls vad det står?

25223881.jpg

Här kan jag antyda en 5:a?

25223880.jpg

25223891.jpg

Hennes regnr är: 97-2651

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Är det vanligt att frysmärkningen syns dåligt?

Vet inte om det är vanligt eller inte med min fd travares frysmärkning syns knappt alls. Han har ändå blivit märkt två ggr eftersom den första inte heller syntes.

12490490.jpg

Ibland kan det bli väldigt svagt o otydligt, men man brukar på spec vintertid raka dom för att se bättre ( vid frysmärkningen)

Vet inte om det är vanligt eller inte med min fd travares frysmärkning syns knappt alls. Han har ändå blivit märkt två ggr eftersom den första inte heller syntes.

12490490.jpg

jag tänkte skriva här och berätta att min fd häst inte hade nån som syntes!:D

fast på bilden tycker jag ändå att det syns mer än vad det gjorde i verkligheten. eller minns jag så fel:o:laugh:

sådär tycker jag de flesta märkta ser ut nu i full vinterskrud.

fast, varför ska det synas? det är ju eg bara vid idkontroll det behövs och då rakar de ju själva..

ja det sybs bättre. men på min dam är det två siffror som inte syns.

jag tänkte skriva här och berätta att min fd häst inte hade nån som syntes!:D

fast på bilden tycker jag ändå att det syns mer än vad det gjorde i verkligheten. eller minns jag så fel:o:laugh:

Jag vet inte riktigt. :) Detta var förra sommaren.
Jag har faktiskt inte tänkt på att kolla hur mycket som är kvar nu eftersom man knappt ser den. Ska se imorgon om den har förändrats något.

vad jag vet så om hästen hålls inom trav och det försvinner så gör man om det, en frysmärkning försvagas altid, ibland går det fort ibladn isakta, vissa hästar kan ha jätte tydliga medans andra inte, det är olika beror ju på hästens päls/hur precis som hos oss människor :)

Tack så mycket! :)

LUEN: Oj jag skulle aldrig trott det ens var en frysmärkning där om du aldrig hade sagt det, haha.

om du söker din häst på travsport.se så brukar det ibland stå om frysmärkningen tagit dåligt,, eller så står det xxxxxS typ

om du söker din häst på travsport.se så brukar det ibland stå om frysmärkningen tagit dåligt,, eller så står det xxxxxS typ

Och det är nog inte alltför ovanligt då jag på de 5 hästar jag ägt haft helt oläsbart frysmärkningsnummer på två av dem...
Bra när de ska säljas som ridhästar:) Ridfolket gillar ju inte frysmärkningar...:p

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 193
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 834
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 045
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 226
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar