Är det rätt att vänta?

annie_cool

Trådstartare
Hej Som jag skrev förut så har vi just tagit bort våran hund på grund av sjukdom han var jättedåliga vi kunde inte göra nått saknanden är stor men vi vet att han hade ett bra liv hos oss.Vi har funderingar på att skaffa en valp men just nu har ingen tid att passa den lilla för alla jobbar så men gör vi rätt att vänta till våren nästa år? Efter det som just har hänt med våran då.

Spontant tänker jag, om ingen har tid att passa valpen nu då är det bästa att vänta tills tid finns. Jag tror ni skulle göra valpen en otjänst att ta en nu när ni egentligen inte har tid.

• Gilla
Reactions: Pls
Hej Som jag skrev förut så har vi just tagit bort våran hund på grund av sjukdom han var jättedåliga vi kunde inte göra nått saknanden är stor men vi vet att han hade ett bra liv hos oss.Vi har funderingar på att skaffa en valp men just nu har ingen tid att passa den lilla för alla jobbar så men gör vi rätt att vänta till våren nästa år? Efter det som just har hänt med våran då.

Eftersom en valp behöver massor av tid och passning, så det är nog nödvändigt att vänta. :)

• Gilla
Kan ni inte köpa en vuxen hund då? Om längtan är stor tänkte jag...

• Gilla
Det är så olika hur man väljer att göra. Vissa skaffar ny hund med detsamma andra väntar ett år eller mer. Allt beror på hur man själv är och vilka möjligheter man har att t ex passa en ny liten valp. Vill man ha liten valp och man inte har möjlighet att passa den första tiden är det helt klart bättre att vänta. Även om man skaffar en vuxen hund så behöver den lite tid att anpassa sig till den nya familjen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 426
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 754
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar