Sv: Är det rätt att stoppa tunga ryttare från att rida?
Ja kan ju säga att jag är överviktig
vad kan ja väga?85 kanske,e inte så lång precis,jag rider en c-ponny,lite kraftigare modell,fjording arab,får i "uppdrag" (
tufft d låter!) att "finslipa och rätta till" honom en,ibland två gånger i veckan,d är den mest populära tävlingsponnyn där,så dom vill hålla honom alert och underhålla rätt muskler etc. ,gör honom ordenterligt lösgjord,samlar å tränar upp muskler,sånt som "ridskolebarnen" aldrig gör,eller kan.(för övrigt så brukar han galopera me frambenen å trava med bakbenen på lektioner) så han går som en klocka nån dag i veckan(ego
) han är en ponny som vid minsta obehag bockar som en idiot eller vid nåt han absolut inte vill göra så lyfter han bakbenen och piskar,han har ALDRIG rört rumpan högre än vad han ska,aldrig piskat med svansen av obehag eller nåt sånt när jag har ridit,så visst,viktgränsen är bra,men man behöver inte dra alla över en kam,sitter man i balans och är fet så e d bättre än en normalviktig i obalans.och så är d skillnad,går hästen i en bra,rund form eller inte i en "riktig dressyrform"?? //Fet ponnyryttare