Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl
Ingen som reagerat på plåstret? Ser ut som silvertape?
oavsett vad gjordarna gör tycker jag att det ser ut som om sadeln ligger i framvikt?
Billig extrarem om man får den av någon
*host*
För det första tycker jag som dom andra att du ska ändra sadelgjorden, och sen sätta den längre fram..!
Sen tycker jag att du ska andvända banden som sitter på vojlocken för det kan hända att den glider av och sadeln kan skava.
Jo jag tror du får tävla med förgjord.
Men tänk på att den "vanliga" gjorden inte skall ligga bakom bröstbenet då den hindrar andningsvägarna för hästen, och förgjorden skall ligga precis framför denna för att stabilisera upp den så att sadeln inte glider. Tänk också på att en häst som inte kan andas optimalt inte heller kan prestera optimalt!
Det bästa vore ändå om du hittade en sadel som låg bra utan att man tvångshåller den på plats!
Man använder inte vojlock för att sadeln inte ska skava, utan för att skydda lädret från svett från hästen. Man kan lika väl rida utan vojlock, fast då får man se efter sadeln hela tiden för att den inte ska bli förstörd!
men gud, jag såg framför mig en lurvig supertjockis med en gjord åtdragen så man riktigt såg hur hästen knappt fick luft xD