är det någon som planerat för år 2007 års tävlingar ?

cardigan

Trådstartare
fy vad jag avskyr vintern , är väl inte ensam om detta, så nu får jag sitta o drömma o planera för nästa år , hadde tänkt o börja med nybygget och sedan skall det bli spännande och prova vår nya häst cosea,ett litet kolsvart sto som lyckligtvis tycker om att springa, hon är är ett oskrivet blad, så jag har inga föväntningar.
vad har ni andra för planer eller har ni gått i vinterdvala?
mvh anne

Sv: är det någon som planerat för år 2007 års tävlingar ?

Jag tänkte starta bägge mina i vår!

Efter en tråkig höst som har innehållt Min fars bortgång, Zadac som varit skadad och upptäckt hovbensrotation (lindrig) på mitt sto, hoppas jag nu att oturen vänder...

Hästarna är friska så nu är igångsättningen i full fart. Väntar bara på att hovis ska komma och slå på lite vinterskor på tisdag så att man kan ge sig ut i snön utan fara för sitt och hästarnas liv.

Drömmer om att få starta på nybygget med Zadac och kanske kan jag få rida mösseberg på Zlota. Sen har jag bokat in en massa så det är bara att hålla tummarna!

Macken: Jag hoppas verkligen att din vår bli bättre än din höst varit. Varför händer alltid allt på samma gång?! Skönt att ni börjar komma igång nu i alla fall.

Jag drömmer om att äntligen efter två års kämpande komma ut på min första CR. Hade tänkt mig Tjustritten i alla fall, sen får vi se.

Jag tycker om höst och vinter men inte när vintern dyker upp efter typ tre dagar höst! Mörkret är rätt jobbigt dock, fast mysigt när man får sitta inne och dricka te efter en härlig ridtur.

jag beklagar din pappas bortgång, vi hadde ochså dödsfall i famijen och massa andra tråkigheter, ville ett tag bara ge upp, men du skall se efter alla trågiga ting så kommer något bra. efter regn kommer
solsken. kram från anne

jag beklagar din pappas bortgång, vi hadde ochså dödsfall i famijen och massa andra tråkigheter, ville ett tag bara ge upp, men du skall se efter alla trågiga ting så kommer något bra. efter regn kommer
solsken. kram från anne

Beklagar din sorg.

Du hade planer för nybygget, vem och hur långt???
Kul med ny häst! Spännande att få se henne ute på banan. Vart ska du börja med henne?

Tack.
Det känns tungt när allt händer på samma gång. Även konstiga småsaker som inte brukar ske. Tex fölis som gick genom tråden. Fast hon fick bara brännsår...

Jaja, det som inte dödar härdar!

Tack.

Två år?

Hoppas att ni får komma ut nästa år!!!!
Nä, vintern är inte rolig när den dyker upp så snabbt. Men att rida i snön och att det blir ljusare gillar jag!!!

*kl*

Vi har siktet inställt på en CR till våren skulle tippa på att det blir tjustbygdens eftersom det är hemmaplan mer eller mindre.

SEdan får vi planera efter hur dte gick där hur fortsatta tävlingsåret ska se ut. Går det åt helvete vilket det känns som nu så lägger vio ner tävlandet.

Detta förutsätter iofs att han får gå skadefri i vinter.

Två år?

QUOTE]

Jepp, två år! Min kille var typ ett nervvrak när jag fick honom så det har tagit tid att få honom att lugna ner sig. Men nu känns målet med en CR rimligt så jag hoppas verkligen att vi ska kunna komma ut på åtminstone en nästa år. Håller tummarna för att våra hästar ska hålla sig skadefria under vintern!

Tack.

Två år?

Hoppas att ni får komma ut nästa år!!!!
Nä, vintern är inte rolig när den dyker upp så snabbt. Men att rida i snön och att det blir ljusare gillar jag!!!

Jepp, två år! Min kille var typ ett nervvrak när jag fick honom så det har tagit tid att få honom att lugna ner sig. Men nu känns målet med en CR rimligt så jag hoppas verkligen att vi ska kunna komma ut på åtminstone en nästa år. Håller tummarna för att våra hästar ska hålla sig skadefria under vintern!

jo jag har planer att ta 120 km internationella med scandal giggolo
och prova lilla cosea en 80 km på vedmarritten, det känns jätte kul att prova en ny häst. cardigan får ett sabbatsår till nästa sesong för jag tycker att han har gått ganska så många tävlingar, varit nere på
travbanan kanske lite sugen att rida monte med honom så han får göra något annat. cosea är verkeligen intressant att rida hon är lätt
lärd o lyhörd på alla vis, jag börjar väl vänja mig med henne för hon
är väldigt liten en vad jag är van att sitta på hon är 1,50 i manken
och dem andra ligger på 1,65 -1,68 så till o början med kände jag mig stor på henne.men det skall bli j ättekul att prova henne.
kramar anne

Hej Anne, har börjat fatta lite utav detta med bukefalos nu:smirk: . Kram Sara.

De danska rittdatumen är här!

http://www.distanceridning.dk/forum/viewtopic.php?t=995

Efter veloverstået Distancearrangørmøde i VIssenbjerg tidligere i dag er her den foreløbig distancekalender for 2007:

010407 - Karlslunde LC/LB stævne (Øst)
080407 - Aaskov (Vest)
210407 eller 280407 - Fælledridtet (Øst)
050507 - Dronninglund FEI, CEI*** (160 km), CEI*** (120 km), CEI** (85 km) samt CEI* (Young Rider Cup LA ca. 65 km) (Vest)
270507 - Albertslund (Øst) Pinsen
020607 - Skærbæk (Vest)
090607 - Knuthenborg, Hippoaden, CEI*** (120 km Dansk Mesterskab), CEI** (80 km), CEI* (Young Rider Cup ca. 65 km) (Øst)
xx0706 - Københavnerridtet med Hold DM i LA (Øst)
110807 - Nørre Djurs, Jysk Mesterskab i LA (Vest)
180807 - Skov Hastrup (Øst)
020907 - Roskilde (Øst)
070907 - EM Portugal
150907 - Guldborgsund Ridtet, Sjællands Mesterskab i LA (Øst)
220907 - Vrensted, CEI*** (124 km - NORDISK BALTISK MESTERSKAB 2007), CEI* (Young Rider Cup FINALE 65 km) (Vest)
061007 - Dronninglund (Vest)

Dertil kommer at Hedelandsridtet (Øst) ikke før i januar vil blive placeret - og der ikke vides om NØR (Øst) ønsker at afholde stævne i 2007.

indikerer at der pt. er usikkerhed omkring datoen.

Øst / vest er set i forhold til Storebæltsbroen.

Rigtig god stævneplanlægning !

hejsa sara vad roligt att du ochså har upptäckt våran fina chattsida
lycka till kram anne

o vad roligt att de danska ritterna har kommit, blir sugen att prova någon av dem, skall du åka på någon?
kram anne

o vad roligt att de danska ritterna har kommit, blir sugen att prova någon av dem, skall du åka på någon?
kram anne

Ja, flera stycken ligger bra till för mig, tex den 1/4 + naturligtvis CEI***120km i juni + några till. Får se hur året utvecklar sig!

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar