Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
peter_lundin skrev:Jag tar delvis tillbaka. Om en skadad SI-led blir förbenad så är det en artros.
PL
Totti skrev:si leden har väldigt liten rörlighet, o den tas inte ut förän i den sista sträckningen i trav, o då pratar vi om travhästar. inte ovanligt att leden växer ihop, redan på unga individer
Boj skrev:Det förutsätter ju att något har hänt förståss, i annat fall är ju ofta SI leden enkel att behandla. Lämnar man den utan åtgärd så är det fullt möjligt att den förbenas i en felaktig position.
Totti skrev:Det behöver inte ha hänt ngt, eftersom leden bara anv i sista sträckningen i trav, så kan den förbenas rätt snart, o med tanke på ledens uppbyggnad/struktur
peter_lundin skrev:Det är i vilket fall inte många av de hästar där alternativare säger sig fixa fellägen i SI-leden som har en veterinärmedicinskt relevant diagnos.
PL
Whirlie skrev:Jag vill bara säga att jag inte alls har något emot "alternativare" och deras behandlingar, tvärt om. Dock är jag för mer kontroll av dessa alternativare och deras utbildning, och framförallt hoppas jag på att ALLA veterinärer i framtiden ska ha en hästsjukgymnast som de sammarbetar med och kan remitera till. Och jag tror visst att kiropraktorer m.m. gör hästen frisk/smärtfri med sin behandling. Tråden handlade om SI-leden och just I den leden tror jag inte att det finns så mycket att göra, dock i muskulaturen runt bäckenet och ryggen som jag skrev tidigare.