Är det helt omöjligt att hitta "Dennis"?

KisseNova

Trådstartare
Året var 2000, och jag åkte till Danmark för att testa livet som kennelflicka. Det var helt underbara hundar på kenneln, bland annat inlånade avelshanen "Dennis". Som kennelflicka fick jag ju aldrig veta vad hundarna hette i stamtavlan (var ju 46 renrasiga hundar, räckte ju gott och väl med smeknamnen).

Dennis var en helt underbar Cavalier King Charles Spaniel som förmodligen bara var 2 år vid inlånadet, bodde egentligen på en kennel i Norge. Nu när jag står i planerna att skaffa hund så lutar det givetvis på cavalier, och då givetvis att försöka hitta linjer efter Dennis. Tror att han hette något istil med Denfieldsson, vet att just då hade han inget kennelnamn.Vet att han gick i avel, stod till tjänst till danska tikar. En blenheimhane, så det är ju som att hitta en nål i en höstack :crazy:

Kenneln som jag var på vill jag inte kontakta då jag åkte hem pga vissa anledningar och har sen dess aldrig sagt ett ljud till dom.

Jag har kollat in svenska cavaliersällskapet, men inte ett spår av Dennis. Vet ju inte om han är använt i den svenska aveln.
 
Sv: Är det helt omöjligt att hitta "Dennis"?

Jag hittar en hane som heter N05224/98 Highroad's Denilson. Han är Norskregistrerad och finns med både i Sverige och i Danmark. I Sverige har har inga avkommor. (Troligtvis är han bara utställd i Sverige eftersom att de tre utst.resultaten är från skånetrakten) Han har heller inga avkommor i Danmark.

Han är född 1998-01-07 och är e. S28715/91 Tanmerack Chardin och u. N41299/94 True Companion's Dutchess

Den norska databasen kräver inloggning. Någon som är med i NKK som kan hjälpa till?
 
Senast ändrad:
Sv: Är det helt omöjligt att hitta "Dennis"?

jag håller på för fullt.

Har hittat en tik som han parades med, Fyrehöjs Jessica , en dansk blenheimik. Men uppfödare verkar ha lagt ner, för hon fanns inte att hitta. Hon parades i juni 2000, så alltså bör hon ha fått i augusti ..jag letar för fullt.
 
Sv: Är det helt omöjligt att hitta "Dennis"?

det kan ju vara "min" Dennis. För han bör ju ha varit född 1998..

Vart kan man hitta honom, kanske på bild eller nåt 'känner mig som ett barn inför julafton* :bump:
 
Sv: Är det helt omöjligt att hitta "Dennis"?

Fyrhøj Jessica har fått valpar efter:
09818/94 Chantiz Jolly Moses (födda 1999)
09250/99 Longbody's Valle Viking (2001)
17202/2001 Burje V.H. Lamslag (2001)
20272/2000 Longbody's Imperial (2002)
FIN 42087/00 Babbler's Mclaren (2003)

2000 gick hon tom...
 
Senast ändrad:
Sv: Är det helt omöjligt att hitta "Dennis"?

åhh, tänk om jag har hittat honom. Killen som tog mitt hjärta redan 2a dagen...:love:

en liten fråga, Brandgul ; har du själv en cavalier?? Med tanke på all underbar hjälp jag får :bow: :bow:

Suck, kanske han inte fått några valpar?? Skrev ett mail till Highroads kennel och frågade om det var Dennis.
 
Sv: Är det helt omöjligt att hitta "Dennis"?

Jag googlade på namnet, och jovisst kallas Higroad Denilson för Dennis! hittade bilder och det verkar vara "min" Dennis, minns att kennelinnehavaren som lånade honom nämnde att han var rätt duktig utställningshund i norge trots sin låga ålder. Stod på higroads hemsida att han han vunnit några vinster (men det var ett kort i vägen). dessutom så är han Dkuch och KBV-2000, det måste vara han!

Jag verkar ha hittat honom! Väntar på en bekräftelse att det är han, då är det ju bara att fortsätta leta avkommor

tack för all hjälp brandgul :bow: :bow: :bow:

Detta gjorde min dag trots att plånboken är borttappad..
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 220
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Tänkte överraska en släktings hund med att köpa ett halsband och koppel. De har ju givetvis redan båda sakerna, men hittade ett "set" på...
Svar
12
· Visningar
3 309
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 017
Senast: AraSlei
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 757
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp