Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ett bra avtal då det egentligen brukar vara 3 parningar vid köpeavtal med bibehållen avelsrätt - så helt okej
Har för mig att det ska vara gjort innan hanen fyller 7 årTusen tack för snabba svar. Finns det någon tidsram när dessa parningar ska vara gjorda?
För köpeavtal med bibehållen avelsrätt gäller 5 år för både tik och hane - helfoder är 5 år för tik och 7 år för hane.Har för mig att det ska vara gjort innan hanen fyller 7 år
Okej! Då äger jag snart min hund till 100% då
Det betyder då att hunden snart är 5 år och avtalat bör då vara ungefär lika gammalt.
Jag är inte så säker på att 5-års regeln gällde för hanar vid bibehållen avelsrätt på den tiden.
Undrar om inte det var möjligt att ha det upp till 7 år då för jag tror att reglerna ändrades relativt nyligen.
Kan inte tänka mig att ändring i reglerna påverkar gamla avtal retroaktivt. Men det hänger så att säga på hur reglerna såg ut då avtalet tecknades.
Hane säljes med rätt till 2 parningar till halva inköpspriset. Jag har aldrig varit i fodervärds världen