Sv: Är det för dyrt, passligt eller på tok för billigt?
I ett stall där ja stod kortade lösdriften 1800kr per häst och då ingick fri tillgång till hö, varm sadelkammare, dusch, dass (duschen och dasset ville man absolut inte gå in i då de va vidrigt), varmt kök, spolspilta, stallägaren fyllde på vatten och kollade till hästarna två till tre gånger per dag. Det fanns även stallplatser och även vi på lösdriften fick ha stalltjänst 3 till 4 gånger i veckan.
Detta stall har bra bussförbindelser och 10 min från norrköpings centrum.
Ett annat stall där ja hade min praktik tog dom 2800kr för box och då va helgerna schema lagda, hö, strö, havre/korn och mineraler ingick. Det fanns caféteria, varm sadelkammare, spolspilta, fållor, inte så jätte stora hagar, ridhus, ridbana, hindermaterial och så kom även duktiga tränare dit regelbundet samt tävlingar i alla dess slag. Skrittmaskin finns med men kostar extra om man vill använda den.
Det stallet finns ingen bussförbindelse och ligger en kvart från norrköpings centrum.
I samma stall kan man även få helpension, dock ej ridning inräknat, för 4500kr om ja inte minns fel.
Jag tycker att du ska ta minst 1800kr för själva. Inakorderingen (box, strö, hö, in och ut släpp, fodringar). Ta sedan 100kr per rid tillfälle och minst 1000kr för mockning och allt annat du får göra.
Ja skulle lätt kunna både ge och ta 4000kr för att stå i ditt stall med all den service som du erbjuder.