Är det en rättighet att ha häst?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Thisiswhy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 440
  • Visningar Visningar 35 523
Sv: Är det en rättighet att ha häst?

Det låter positivt!

Ja jag kanske är naiv, men jag är faktiskt övertygad om att det skulle gå att fixa ställen där det går att få hästar som del av en vårdplan, utformat på ett lämpligt sätt för individen. Oavsett om det handlar om otvunget pysslandet eller kravfyllt ansvar, social kontakt med både "mindre komplicerade" djur och "komplicerade" människor i olika grad, rutiner, ridning m.m. Med rätt ställen, personer och i samarbete med resten av vårdkedjan kan det t o m underlätta processen, i och med att det går att utveckla personens verksamhet gradvis och åt olika håll mer än att ha hästen hemmavid ensam.

Jag tror att detta dock fortfarande är en rätt outvecklad resurs, men jag vill hellre se en sån utveckling än att det skulle bli en rättighet att ha en egen häst hemma.

Det är precis det vi håller på att jobba på här :laugh: i sammarbete med en terapeut som faktiskt bjudit in mig till samarbete och tom har kommunen varit på besök

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 406
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 299
Senast: Edla
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Kilauea
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka