Fille
Trådstartare
Ibland känns det som om att jag ska svimma, det svartnar för ögonen pch jag blir yr. En gång har jag svimmat på riktigt men resten av gångerna har det gått bra. Det kan vara i olika situationer, som när jag klär på mig, promenerar, sitter i soffan, äter mat osv. Det har hänt kanske 10-12 ggr sedan i juni. Jag har haft 24 h ekg, tagit bloodtryck liggandes, precis efter att jag rest mig, efter en minut, fem minuter och tio minuter. På svaren kan man se att mitt hjärta slår dubbla slag ibland och att mitt blodtryck vid ett tillfälle sjönk kraftigt.
Jag har, senaste ca 5 gångerna, fått ”dejavu” innan jag är påväg att svimma. Första gångerna har jag blivit rädd av dejavun, nu blir det mer en hjälp att förstå vad som är påväg och jag kan sätta mig med huvudet mellan benen.
Är det någon som varit med om liknande? Vissa tror på panikångest, känner dock inte riktigt igen mig i ångest, har dock aldrig drabbats av det innan. Läkaren säger bara att jag ska ta det lugnt när jag reser på mig (är 184 cm lång och alltid blivit lite yr om jag reser mig snabbt, detta är dock helt annan känsla) och verkar inte riktigt förstå!
Jag har, senaste ca 5 gångerna, fått ”dejavu” innan jag är påväg att svimma. Första gångerna har jag blivit rädd av dejavun, nu blir det mer en hjälp att förstå vad som är påväg och jag kan sätta mig med huvudet mellan benen.
Är det någon som varit med om liknande? Vissa tror på panikångest, känner dock inte riktigt igen mig i ångest, har dock aldrig drabbats av det innan. Läkaren säger bara att jag ska ta det lugnt när jag reser på mig (är 184 cm lång och alltid blivit lite yr om jag reser mig snabbt, detta är dock helt annan känsla) och verkar inte riktigt förstå!