Är den värd nåt? "Kristallsten"

TinkerBell

Trådstartare
Nudge @athena_arabians :)
Eller nån annan som är kunnig inom kristallstenar?

Jag undrar om denna är värd någonting?
Kom in som gåva till Kupan (Röda Korset) där jag är volontär och vi undrar om den kan säljas?
Den är väl ca 15 cm lång och 5-7 cm där den är som bredast! Glömde att ta exakta mått.

Liten Thumbnail

Här ses hela bilden (klicka)
Kristallsten

googla på ametistkluster så kan du få ett hum, men jag hittar en som är ung lika stor (15cm) som de vill ha runt 350 för.....
Men sedan ska ni ha tur att någon som är intresserad av kristaller och stenar hittar till er.

@TinkerBell: Som @Andromedae säger är det en bit av en geod av ametist. Jag har enormt dålig koll på priser så jag vågar verkligen inte säga pris. Jag antar att ni inte vet var den kommer ifrån och det sänker alltid priset från seriösa samlare.
Ok, tack, visste väl att det var nåt speciellt, kunde bara inte komma på vad de kallas!
Nä, det är i princip alltid okänd bakgrund på det vi får in! :)

googla på ametistkluster så kan du få ett hum, men jag hittar en som är ung lika stor (15cm) som de vill ha runt 350 för.....
Men sedan ska ni ha tur att någon som är intresserad av kristaller och stenar hittar till er.
Ahh, tack för det då har vi nåt att utgå ifrån! :up:
Vi ligger ju oftast lägre i pris än marknadspriser, om det inte rör sig om mkt kända konstnärer el motsvarande!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 060
Senast: super
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 122
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka