Är de vanligt

S

skjootan

Med att sent kasterade häst (detta en shettis som blev kasterad vid 6år ålder) biter en annan häst illa i ansiktet/halsen varje dag?
Min kompis har skaffat sig en shettis han var hingst till han var sex, nu är han sju, hennes andre häst en en travarnordis, varje dag när hon tar in dem från hagen har nordisen bett på huvidet el halsen, bett som han blör av är detta normalt, eller kan de vara därför ägaren gjorde sig av med honom? och vad kn man isåfall göra åt de?

undrande anna
 
En sent kastrerad häst/ponny har ofta kvar hingstigheten lääänge efter kasreringen...
Så problemet beror nog på att shettisen blivit kasrerad så sent.. :crazy:
Det är vad jag skulle tro i allla fall :)
 
Det är nog olika från häst till häst om de påverkas så av sen kastrering. min pålle kastrerades inte förrän han var nio och han hade inga problem med andra valacker eller ung hingstar, inte ston iheller för den delen ;) Men det är mycket möjligt att shettisen inte vant sig vid att vara valack än.
Är shettisen så mot alla hästar eller bara mot nordisen? Har ni möjlighet att låta han stå med nån annan? Annars kanske det kan vara värt att dela av hagen så att de forfarande har kontakt men inte kan bitas. Låter ju inte särskilt roligt med en häst som blir biten i ansiktet varje dag.
 
Jag kastrerade min shettis när han var 7 o det var inga problem, har inga hingstfasoner för sig alls.
Om min häst hade bitit en annan så illa som det låter så hade jag särat på dem.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 333
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 949
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp