är bommen på..

Har för mig att dom inte är det.
En vän till mig har en hoppsadel av Appalosa och hon var tvungen att stoppa i luft istället.
Tror bara att Kieffer har sådana bommar.

Fast luft kan väl knappast ersätta bommen? Bara stoppningen?

Är Appaloosa inte samma sadel som Prestige nu? I så fall ska det gå att värma om bommen.

mandalaki

hmm.. okej, appaloosas top dressage har omvärmningsbar bom, så jag tänkte om Hippos också har det.. ska ev. köpa en sån, den passar bra nu, men pålle håller på att musklar sig så det vore toppen med en omvärmningsbar bom..

okej.. låter perfekt!!
Den sadeln jag ev. sak köpa är ju lite äldre (-99), så jag hoppas att den alltid har varit omvärmningsbar.. :)

Tror jag nog - jag har värmt om en Top Dressage av äldre modell, tror den är äldre än en 99:a iallafall. Blev bra!

Har också en "99:a" som är omvärmd för ca ett år sedan. Blev jättebra :bow:

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
754
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 420
Senast: MalanMjöl
·
Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
432
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka