År 2012 vad gör ni då???

Novali01

Trådstartare
År 2012

Efter att min skimmel vann breeders med fio i sadeln 2007 och 2008 så tjatade hon stora hål i mina öron och jag fick ge med mig och låna henne hästen.:devil:
De började sin internationella karriär med att göra en Stall Pooh, alltså vinna VM och nu är det världscupen som gäller...deras ständiga hästskötare Narcissa kan tyvärr inte följa med denna säsongen då hennes förstfödda (ja givetvis en flicka klädd i rosa...:love:) bara är 3 månader. (Dålig planering Narcissa, man föder barn på hösten!) Så istället får Lena H rycka in.

Efter min bingolottovinst hösten 2007 har jag nu råd att både sponsra fio med häst och allt annat och dessutom slåss jag nu vildsint med Pooh om platsen som nr 1 i uppfödarekretsen av fälttävlans hästar. Än så länge leder Pooh men jag knappar in.

I hagen här hemma går 4 nya Aerline H avkommor som bara väntar på sin tur på banan. 4-åringen rider jag själv och matchar till championatet men 3-åringen är en buse så den ska skickas till Fälttävlansnisse för lite hyfs och vett.:D
2-åringen var nere en sväng hos Nightrunners_Noya på inridning och det gick som en dans. Idasagares Hanna var där och slängde en blick på henne och vill nu gärna bli den som får den äran!

Vad gör ni om 5 år?...:rofl::rofl:

Sv: År 2012 vad gör ni då???

Om fem år sopar jag banorna i allt vad 4-årschampionat heter med Hip Hop/xx valacken, och det gula Jaguar Mail/Molinna stoet går med fin liten gul bebis. :p

Molinna själv och jag är på toppen av vår karriär tillsammans och fräser fram i CIC/CNC** och vinner såklart varenda start. Efter att ha vunnit Junior-SM 2010 har hela världen fått upp ögonen för mig, jag har massor av sponsorer så jag har minst en topphäst till.
Samtidigt som jag studerar till något riktigt välbetalt, läkare eller nåt :angel:.

Smokie är såld och är nu läromästare i fälttävlan och är med och fajtas om SM-titeln varje år med sin nya duktiga lilla ryttare.

Men om sisådär 3-4 år när unghästarna hunnit visa vad de går för (Breeders, Unghäst-VM, you name it) är jag/vi långt före både Pooh, Novali01 och alla er andra som ledande fälttävlansuppfödare:devil:. Och det innan jag hunnit fylla 25, slå det ni :angel:

Men jag vill vara mer än hästskötare!:eek::mad::D

Ni är bara rädda för utmaningen jag och min då 20-åriga Göte skulle ge skimmeln.:angel:

Men jag vill vara mer än hästskötare!:eek::mad::D

Ni är bara rädda för utmaningen jag och min då 20-åriga Göte skulle ge skimmeln.:angel:

Men lilla vän...när man har rosa kjol och högklackat med nylackade naglar då får man nöja sig med en hästskötar roll....om man dessutom planerar in barn på fel årstid ja då vet inte jag??:rofl:

Fniss...

Du, jag har hur mkt rosa som helst på tävlingarna och då rider jag ändå själv! ;)

Och barn...:eek:

Senast ändrad:

2-åringen var nere en sväng hos Nightrunners_Noya på inridning och det gick som en dans. Idasagares Hanna var där och slängde en blick på henne och vill nu gärna bli den som får den äran!

Men om jag nu ska rida in å fostra den, så får den ta mig vidare här i livet oxå..... ;);)

Men om jag nu ska rida in å fostra den, så får den ta mig vidare här i livet oxå..... ;);)

Jaha ja, tänkte väl att det skulle bli slagsmål om kraken....:angel::D Men du får ta 1-åringen då så inte Hanna blir lessen???!

Min sambo är färdigutbildad pilot och har fått ett riktigt välbetalt jobb. Vi har köpt en mysig hästgård, och jag kan spendera all min tid åt att rida mina 5 hästar. Joackim är nu 17 år och på toppen av sin karriär. Han vinner ** klass men har kanske inte kapacitet att gå högre så därför tävlar vi numer även hoppning, iaf 1.40

Förövrigt har jag lovande unghästar i åldrarna 1-7 år som jag rider (och vinner givetvis :angel:) championaten med.

Vid sidan om har jag lite verksamhet med struliga ungdomar, de får bo på gården och lära sig ta ansvar och djuren har en mycket positiv påverkan på dem :) ( ja vi har grisar, getter och lite andra djur med)

Jag har inga problem med pengar, så jag kan träna för de bästa tränarna, så ofta jag vill, utan att ekonimin är ett hinder. Och jag kan åka på alla tävlingar jag vill!!

Min sambo är färdigutbildad pilot och har fått ett riktigt välbetalt jobb. Vi har köpt en mysig hästgård, och jag kan spendera all min tid åt att rida mina 5 hästar. Joackim är nu 17 år och på toppen av sin karriär. Han vinner ** klass men har kanske inte kapacitet att gå högre så därför tävlar vi numer även hoppning, iaf 1.40

Förövrigt har jag lovande unghästar i åldrarna 1-7 år som jag rider (och vinner givetvis :angel:) championaten med.

Att rida på dina 1-åringar tycker jag var lite VÄL framfusigt...:devil:

nejdå, det är nya fortskningsrön som säger att ju tidigare destå bättre.. :devil::rofl:

Efter att ha sålt bra hästmaterial till Novali01 och Gabby_Ossy så kämpar vi för att hålla oss i topp på championat, VM och OS så de inte går om oss. Vilket iofs inte gör något då det är då är Pooh-hästar i stammen på deras fina pållar då så vi tar åt oss lite av äran ändå! :devil:
Narcissa med lovande egen rosa avkomma är förste beridare med dottern framför sig i sadeln med mottot, "det ska börjas i tid", de vinner såklart alla starter de gör med det vinnande konceptet: mamma skänklar, dotter styr pållen.
Dessutom håller vi ett vakande öga på LenaH som alltid hittas med champagneglas i handen i olika VIP-tält, allt som oftast skickar vi henne till Betty Ford-kliniken för avgiftning. :D

Efter att ha sålt bra hästmaterial till Novali01 och Gabby_Ossy så kämpar vi för att hålla oss i topp på championat, VM och OS så de inte går om oss. Vilket iofs inte gör något då det är då är Pooh-hästar i stammen på deras fina pållar då så vi tar åt oss lite av äran ändå! :devil:
Narcissa med lovande egen rosa avkomma är förste beridare med dottern framför sig i sadeln med mottot, "det ska börjas i tid", de vinner såklart alla starter de gör med det vinnande konceptet: mamma skänklar, dotter styr pållen.
Dessutom håller vi ett vakande öga på LenaH som alltid hittas med champagneglas i handen i olika VIP-tält, allt som oftast skickar vi henne till Betty Ford-kliniken för avgiftning. :D

Vilken himla tur att jag vann på Lotto så jag kan bekosta Lenas dyra avgiftningsvanor.:devil:

nejdå, det är nya fortskningsrön som säger att ju tidigare destå bättre.. :devil::rofl:

Alla proffsryttare köper hästar från emma..."de är så härligt nedsjunkna och insuttna i ryggen" säger Nicke L, känns som att rida på en soffa!:rofl::rofl::rofl:

Alla proffsryttare köper hästar från emma..."de är så härligt nedsjunkna och insuttna i ryggen" säger Nicke L, känns som att rida på en soffa!:rofl::rofl::rofl:

:rofl::D:rofl:
Dessutom blir de inte så höga då, tappar de balansen så sätter man själv ner en fot i marken och slipper en omkullridning! :idea:

2012

så går fullblodet OS och den lilla Jaguar/Ruby bebisen vinner 4års championatet i svår konkurrens, men de internationella domarna tyckte att min lilla var den som hade mest potential och dessutom var det en fux med ljus man :devil:

Ruby går med sitt fjärde föl vid sidan och 3års avk har precis gått diplom både i gångarter och hopp på 3års! Pooh ringer varje dag och undrar när jag vill ge henne Ruby ;)

Lilla Lukasen debuterar internationellt*** och den store lunsen är inne på sitt andra år i 160cm hoppningar med JF :angel:

Kanske men bara väldigt kanske så har kanske OK lyckats att avyngla sig lite, dock väldigt välplanerat under icke tävlings säsong :rofl:

2012

så går fullblodet OS och den lilla Jaguar/Ruby bebisen vinner 4års championatet i svår konkurrens, men de internationella domarna tyckte att min lilla var den som hade mest potential och dessutom var det en fux med ljus man :devil:

Ruby går med sitt fjärde föl vid sidan och 3års avk har precis gått diplom både i gångarter och hopp på 3års! Pooh ringer varje dag och undrar när jag vill ge henne Ruby ;)

Då kom min 4års-fux tvåa då, den med stammen: Roven xx- Turban Rose, det är vi klart nöjda med!

Hur många fuxtanter kan man ha tror du? Winnie, Tekla och en till??? Nej, det blir för många, behåll lilla Ruby du! ;)

Jag döööör.....:D

Tack för att mina kunskaper uppskattas så att jag kunde byta jobb från hästskötare hos Novali till beridare hos Pooh.:bow::rofl:

Oj ni anar inte vad jag har för mig 2012!
Selma har vunnit unghäst-VM i Lion med fälttävlansnisse i sadeln. Hon säljs därefter för en ofantlig summa pengar så jag har haft råd att köpa en stor gård i skåne med obegränsade marker och fina ridvägar.
På gården har jag 4 fina avelsston varav alla naturligtvis har toppresultat inom sporten och även lämnat strålande avkommor. Poppan har blivit hingstmor och premierad elit på bara 9 avkommor (det är bara att sparka på Cassius nu :devil: ).
Jag har även köpt loss en avkomma till Tekla/Majim G av Pooh som är KOLSVART! (Ja, jag köper bara svarta hästar av dig Pooh :D ).
Äh, förresten, alla mina uppfödningar blir svarta så de kan heta "Black" i förnamn :devil: I alla årgångschampionat är det en "Black"- häst med på medaljplats.

Själv står jag i Vip-tälten och solar mig i glansen på de större tävlingarna medan proffsryttare rider mina hästar.
Unghästarna rider jag dock in och utbildar själv upp till *.
Lilla dottern Märta har fått sin första ponny och sonen Oskar är 1 år.
Min sambo har snabbt sadlat om från militär till en hästälskade bonde som hjälper till med allt på gården (som givietvis går med vinst!)

Och just det ja :idea: Jag har ju glömt att nämna att titeln "årets uppfödare" har jag prenumererat på sedan 2 år. Andra göre sig icke besvär. :angel::devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka