År 2012 vad gör ni då???

Sv: År 2012 vad gör ni då???

Glömde: Novali och jag har inte bara fullt upp med att köra skytteltraffik till Betty Ford med LenaH. Eftersom Nelle lider av förvrängd verklighetsuppfattning så är det ett evigt slit med att få henne att hälsa på de snälla farbröderna i vita rockar som vill att hon var gång provar den tjusiga tröjan med låååånga ärmar som knyts på ryggen innan hon kan stuvas in i bilen med det roliga blinkande ljuset på taket för färd till SITT rekreationshem! Annars skriver hon sina fantasier på buke med ojämna mellanrum! :devil::angel:

Glömde: Novali och jag har inte bara fullt upp med att köra skytteltraffik till Betty Ford med LenaH. Eftersom Nelle lider av förvrängd verklighetsuppfattning så är det ett evigt slit med att få henne att hälsa på de snälla farbröderna i vita rockar som vill att hon var gång provar den tjusiga tröjan med låååånga ärmar som knyts på ryggen innan hon kan stuvas in i bilen med det roliga blinkande ljuset på taket för färd till SITT rekreationshem! Annars skriver hon sina fantasier på buke med ojämna mellanrum! :devil::angel:

Som tur är så är vi tålmodiga människor som ställer upp för våra kamrater. Men när turen kom till mig att för 101:a gången köra de där 2 flamsorna till respektive ställe så kände jag att botten var nådd. Jag lämpade av bägge två i Norrland där de nu sitter på ett trevligt litet ställe där det vimlar av vita gubbar och de skålar i rödbets saft och berättar historierna om och om igen om hur det var när DOM tävlade ft...:banana:

Ha ha, tack för det! :bow:

Nya rykten säger att Fio äntligen trillat ner för gott från sina höga hästar (nje, Hille är väl inte så hög men Barcan) och satsar nu på fälttävlans-shettisar som hon tränar gravar med. Obs att det är gravar på kyrkogårdar där kan man inte trilla i, mycket säkrare säger den luttrade kvinnan själv till sin egen trogne reporter Aicha utsänd av Ridsport. Stort reportage med bildbevis kommer troligen inom kort, säger journalisten. :D

2012

Kanske men bara väldigt kanske så har kanske OK lyckats att avyngla sig lite, dock väldigt välplanerat under icke tävlings säsong :rofl:

Olga-Klara, som har full koll på planering, anlitade raskt Narcissa som barnflicka sen Pooh fattat att hon inget beridarämne var efter att ha brutit alla de rosa naglarna när hon sadlade den vackra fuxen e Roven, och O-K hinner inte shoppa rosa sparkisar själv...:rofl::rofl:

Men näää..har jag blivit degraderad igen. Jag kan inget om barn. :eek:

Nä, snarare är det som så att jag fortsätter som beridare till Pooh..iklädd nasse och jagularen-kläderna givetvis. Möjligtvis delas denna uppgift med Mrs L som också passar bra i nasse och jagularenoutfiten.
Denna klädsel ihop med de väldigt vackra hästarna orsakar upplopp på tävlingsplatserna och alla andra hästar kommer i skymundan. Fio surar och säger att hon nu bara kommer att ägna sig åt shettisagility och lägger ridspöet på hyllan till Novalis stora besvikelse. Skimmeln lilleman måste ha ny ryttare och jag ställer givetvis upp. Om han får ha jagularenutrustningen som är stall Poohs nya stalldräkt.

Senast ändrad:

Men näää..har jag blivit degraderad igen. Jag kan inget om barn. :eek:

Nä, snarare är det som så att jag fortsätter som beridare till Pooh..iklädd nasse och jagularen-kläderna givetvis. Möjligtvis delas denna uppgift med Mrs L som också passar bra i nasse och jagularenoutfiten.
Denna klädsel ihop med de väldigt vackra hästarna orsakar upplopp på tävlingsplatserna och alla andra hästar kommer i skymundan. Fio surar och säger att hon nu bara kommer att ägna sig åt shettisagility och lägger ridspöet på hyllan till Novalis stora besvikelse. Skimmeln lilleman måste ha ny ryttare och jag ställer givetvis upp. Om han får ha jagularenutrustningen som är stall Poohs nya stalldräkt.

"Plockar genast ner fios spö från hyllan" Kom Fio, vi vet när vi inte är uppskattade efter förtjänst, hädanefter umgås vi endast med världscupvinnare, rosa amatörer göre sig icke besvär!

Novali och Fio flyttar utomlands där fio och skimmeln lägger värdseliten för sina fötter medan novali elegant snurrar champagneglaset i handen i VIP-tälten...

Är du och fio nästa kvinnor till Betty Ford? :devil:

Själv är jag nykter och Poohs hästar har aldrig gått med större framgång. De gillar att visa upp sina rosalackerade hovar och lyfter högt på dem över hinderna.

Göte visade sig vara klapphingst och har ett antal väldigt framgångsrika avkommor i årgångschampionaten. Finast av dem alla är Rosas Rune B Göte.

Är du och fio nästa kvinnor till Betty Ford? :devil:

Själv är jag nykter och Poohs hästar har aldrig gått med större framgång. De gillar att visa upp sina rosalackerade hovar och lyfter högt på dem över hinderna.

Göte visade sig vara klapphingst och har ett antal väldigt framgångsrika avkommor i årgångschampionaten. Finast av dem alla är Rosas Rune B Göte.

Pooh!!!! "ropar högt och ljudligt" En till som vi får köra till Norrland....:rofl::rofl:

Stackars Narcissa har målat för mycket nagellack och andats in ångorna...men Pooh och jag är raskt där och förflyttar henne till det trevliga, madrasserade hemmet där rödbets saften flödar och skrönorna ekar mellan tomma väggar....:angel:

Tsss...det är du som lever i delirium. För mycket mousserande vin på tävlingsplatserna märker jag ja.

:angel:

Jag rider stor häst, ett rutinerat sto efter Qalle. Vi har precis börjat staeta *-ig och det går som en dans. Jag har flera fina unghästar på G, som är tänkta till att ta mig till toppen :angel:
Och D ponny stoet har en fölis vid sin sida som helst ska vara efter Top Nordpol ;)

Och just det, jag ska ha en stor hästgård och leva på min sport :angel:

Championaten för 08: orna (o då menar jag inte stockholmare :p ) kommer att bli en riktigt buke-uppgörelse :devil:

Ponnyn såldes 2008 till en väldigt talangfull tjej som tog henne till SM där de sopade banan redan efter dressyren. Dock växte tjejen och red mest dressyr på slutet - därav alla SM titlar och en EM -start och slutade som bästa svensk och bland de 12 bästa i finalen. 2011 gick ponnyn över till lillasyrran
2012 blev ponny 14år och jag har tränat lillasyrran och ponnyn hela tiden i dressyren. De är självklart nr 1 i EM-truppen i fälttävlan och en utav de mest fruktade konkurrenterna eftersom hon är super het i häst-media. Konkurrenterna skakar och lillsyrran har börjat få skriva atografer. Hon tävlas förutom fälttävlan i nationell dressyr och ha alltid varit bland de tre bästa i finalen tack vare sin lydnad och lösgjordhet.

Jag själv är snart färdig utbildad beridare och har under utbildningen ridit in flertalet ponnyer och sålt varav 3 har kvalat till SM. Eftersom mammsen och pappsen är nyblivna miljonärer så har de satt sig ner med att utöka sin lilla welshmountain uppfödning till lite fler halvblod. De har nu fått ett mycket lovande fölsto av av min gamla super fina tävlingshäst (EM trea i youngrider)som är de tredubbla av sin mamma :love:

Mammas och pappas sto som är sålt har lämnat två hopphästar (den ena e.hipp hopp ska gå unghäst VM med Svante Johansson) och två fälttävlanshästar varav en är sålda till sverige ettan

Senast ändrad:

...säger den luttrade kvinnan själv till sin egen trogne reporter Aicha utsänd av Ridsport. Stort reportage med bildbevis kommer troligen inom kort, säger journalisten. :D

:rofl:
Haha, sjysst att man fick vara med där på ett hörn. ;)
Vad ni inte vet är att jag 2012 har uppnått den respektabla åldern 32, och då är det dags för mig att ge mig in i hetluften! (eller så var det typ då man hade tänkt att skaffa kids, men det har jag förträngt nu).
Om 5 år är skäckhingsten 14 år, och Anna har bestämt sig för att låna ut honom till mig. Så då vinner vi ungefär allt man kan vinna! (kanske att jag ger bort någon seger till Fio, som tack för att hon har försett mig med massa "intressanta" reportage, eller till LenaH för att hon tipsade mig om Qulan, medryttarhästen.) Qulan har jag förresten köpt av ägaren, han är 11 år 2012, så han och Whiskey slåss om att vara mina förstahästar. Sambon fortsätter att tjäna snuskigt mycket pengar, så gården i Skåne går inte av för hackor!

:angel:

:angel::angel:Aj,Aj,Aj,Aj...så fel det blev då då:rofl:
De räknade ju alldeles fel.Sån´t som händer;) Och DÅ vann ju som förutspått Tekla/Roven** avkomman såklart.Men med en helt annan ryttare än väntat."Nicke" hade precis fått inbjudan till Windsor,och det gick ju inte att missa.Men påläggskalven hoppade gärna upp i sadeln.Mmmm...såg inte alls pjåkigt ut.:D

:angel::angel:Aj,Aj,Aj,Aj...så fel det blev då då:rofl:
De räknade ju alldeles fel.Sån´t som händer;) Och DÅ vann ju som förutspått Tekla/Roven** avkomman såklart.Men med en helt annan ryttare än väntat."Nicke" hade precis fått inbjudan till Windsor,och det gick ju inte att missa.Men påläggskalven hoppade gärna upp i sadeln.Mmmm...såg inte alls pjåkigt ut.:D

Felräkningar? Ånä, år 2012 blir det inga felräkningar! Idasagare har tagit fram ett ofelbart data program som ALDRIG kan räkna fel.:devil:

Bettibets klubb är den första att göra den enorma investeringen som krävs och köper programmet som då gör Idasagare till multimiljonär...:rofl:

Varvid Idasagare raskt köper 2-åringen till Hanna, slutet gott allting gott och jag får en himla massa pengar som fio snart har gjort slut på.:eek:

:p:p...Det tror jag visst,men det var inte riktigt synkat då(programet)
Den synkningen fixade hon m hjälp av datanörden i vår familj.Bjuder laget runt på en kall,efter ärevarvet,i London.Snabba förflyttningar ,från 4-års championatet, gnm flygets nya tidsmaskin.Den biljetten vann vi föresten på det nya nöjesfältet i södra dalarna.:banana:

Knapp lån

Tack till er alla som har gett mig dagens härligaste skratt.

Men tänk så fel många av er har.

Detta år vinner Busan och Mathias OS i fälttävlan. :)

39 inlägg av rena skära drömmar och jag var den enda som klarade av att uppnå dom...

THE END

Nu är det 2013......

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka