APU-praktik när man går hästgymnasium.

mimmipigg

Trådstartare
Nån som vet någon bra praktikplats när man går hästgymnasium?
Ingen plats med körning, gärna araber.

lägg ut en annons, många vill ha tjejer från hästgymnasium, kolla med svenska avels föreningen elelr vad dom kan heta om det finns nått å skicka mail/ring till olika stuterier.

Kolla runt på internet och leta efter små gårdar, ring dom och mejla/skriv.

JAg gjorde så och kom till en litten toppen gård där jag lärt mig oerhört mycket.
Men jag tror inte riktigt att "stora" ridskolor el "duktiga" tävlingsryttare är någon hit att vara hos har fått för mig att man mer får mocka stall än att hålla på med hästarna.

Håller med någon tidigare här... Att va inte hos någon Elitryttare... utan kanske ryttare som jobbar med hästar, rider 140-150, Intermediere, * -** där får man oftast rida mer... stallet är inte så stort och med en extra till hjälp hinner man även med att hjälpa den personen -praktikanten... Leta tex B- och C- tränare som även har egen hästverksamhet...

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 160
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 703
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 398
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 889
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31