April open tråden

Sv: April open tråden

GRATTIS till Wranger för vinsten i Longe Line klassen!!!!

Äh, nämen tack! :o:love:

Det var verkligen en rolig longe line...helt förvirrad utan signaler eller något... :rofl: Ingen verkade veta hur det skulle fungera men det var kul ändå! Fick reda på senare att domarna hade sagt att vi inte skulle ha några signaler (vilket man i princip alltid har) för det har dom inte på World Show! :cool: Lite skillnad kanske mot första gången man anordnar en nsba longe line i ett land men visst :D

Kid var skittrött stackarn o ville inte galoppera mera men det gick ju vägen iallafall :angel:

Nu vill jag se dina uppfödningar med nästa gång också Kicki, hälsa matten o hussen det! :D

Grattis till vinsten!
Hur många startande var det? Många som hoppade på den nya grenen?

Bilder?
Kunde tyvärr inte åka idag vilket var synd för jag hade gärna velat se den klassen.

Hej hann inte upp till Greva idag, Har Wrangler vunnit Longe Line med Kid ? Är det den hästen/åringen som Karin Van Beckum longerar i artikeln i Lucky Rider när hon skriver om longe line.Har du varit på clinic med henne ? Wrangler stämmer det?, och förstås, Stort Grattis om du vann klassen :bow:(jag kommer inte upp förrän på söndag eller lördag= dålig koll på resultaten) Bra jobbat, Hur många var ni i klassen ?

Hej, jo bilden i Lucky Rider togs i samband med en clinic jag var på med Karin.
Det var knappast någon mördande konkurrens, vi var två stycken, tre sammanlagt öht i Longe Line.:rofl:
Hela klassen var helt förvirrad, ingen som tog tid eller signalerade så som det brukar göras. Men det var ändå jättekul. Ingen av tvååringarna skötte sig som dom brukar och Kid var skittrött o kunde helt plötsligt inte galoppfattningen.. men som sagt, det var första gången nsba anordnade och det var positivt och roligt. Jag hoppas fler ställer upp framöver! Snygga rosetter har dom också! :D

Förresten, vet jag vem du är? :D Och tack!

Jag säger väl GRATTIS här med då! :D Otroligt kul att Longe Line kommit igång i Sverige och jag hoppas på att fler ska våga hänga på i fortsättningen. T o m jag ska ju försöka det. ( :crazy: ) Kan jag så kan vem som helst! :D

Alla tre hästarna såg rätt trötta ut när tävlingen väl startade, men jag tyckte det säg rätt bra ut endå (jämfört med när jag longerar:o)

Kul för dig att kunna säga att du var den första som vann de i sverige!!!:D

Ahaa... så de var därför de inte var några signaler.. vi satt och undrade lite på läktaren...:idea:

Tycker oxå att Maria och Jos skulle kunna vara med... Men Maria kommer med nån löjlig ursäkt att hon inte har nån round pen att träna i... Dåligt asså! :devil:

Men det är ju det fina med longering, man behöver ingen roundpen! :angel:

Jo i vanliga fall funkar det så att man får en signal när man börjar (när hästen är ute på longerlinans längd, skrittandes i vänstervarv), en signal vid halvtid (45 sekunder) och då ska man redan ha påbörjat vändningen om man är "rätt på't", sedan får man en slutsignal efter 1½ minut. Nu fick vi inga signaler så det rådde förvirring om när tiden började gå, och tog slut och när man skulle vända. Det var ingen som sa något heller.

Jag försökte köra intränad intervall ändå... Men kul hade vi som var med! :banana: Trots protesterande trötta hästar!

Du menar i longe line?

Tja...vi är inte redo för det helt enkelt. Alla åringar är inte lika underbart duktiga som den som var med igår. :D

Senast ändrad:

Grattis Gumman!!!!!!!!!:bump::bump:

Har väl redan sagt det si så där 20 ggr men det skadar inte att säga dte igen hehe

*kl*

Finns det någon som kan bjuda på bilder? Från tävlingarna oavsett klasser?

Du menar i longe line?

Tja...vi är inte redo för det helt enkelt. Alla åringar är inte lika underbart duktiga som den som var med igår. :D

*harkel* Ni skulle nog kunna ställa upp i longe line om en månad, det gäller ju bara att träna lite. Det är ju inte world show nivå det handlar om.

GRATTIS!
Hade varit kul att vara med, men jag var hemma och tog hand om en fölning istället....
Fuxhingst med strumpor och bläs, söt som socker :D

Grattis till fölisen! vi vill se bilder i föl tråden :bump:

Liknande trådar

Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 160
Senast: Acto
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 840
Senast: Rosett
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 759
Senast: Nevermind
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka