Appellkurs i lydnad?!

Morran

Trådstartare
Vi börjar nu på söndag, men jag är lite nyfiken på att redan nu få reda på vad som "förväntas" av oss. Någon som har lust att ge lite förhandstips?
(Är förstagångsägare och har bara vart på "Allmänlydnad" innan. Målet är i slutändan att hundskrället skall få utveckla och få större användning för sitt nästan perversa :crazy: intresse för spår.)

Sv: Appellkurs i lydnad?!

Jag vet ju inte vad din tränare kalla för appellkurs. Men för mig betyder det att lära hunden momenten för apellklass.

Det innebär fot, inkallning, läggande under gång, platsliggning, framförgående, apport och hopp över hinder.

Sen igår det också ett "bruksmoment" spår, sök eller rapport! Men om det är med på er kurs vet inte jag :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 951
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 750
Senast: Roheryn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 260
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA