Appar för iPhone/iPad

Lupino

Trådstartare
Tänkte vi kunde tipsa om bra iPhone-/iPadappar för barn.

Barnen älskar iPad:en (iphonen får de inte låna, men de programmen går ju att köra på iPaden också). Skriver ut de uppgifter jag minns.

Dottern på 1,5 gillar:
- Balloon. Peka på ballonger som då smäller,iPhone, gratis
- FArtist Lite. Skjuta fyrverkerier, iphone, gratis
- Soundtouch. Lyssna på läte/ljud, växlande bilder, iPad, lite-version gratis
- Barbie I can be, iPad, gratis

Dottern på 4 år gillar:
- Monkey preschool Lunchbox
- I wash My, lite-version gratis
- Tozzle, lite-version gratis, iphone
- Barbie I can be, iPad, gratis

Har en massa fler att tipsa om men ovanstående är de som används mest frekvent.

Någon annan med tips på bra appar?

Sv: Appar för iPhone/iPad

SVT Play! (förutsätter ju iofs att man har flat rate eller trådlöst nätverk för att inte bli alltför dyrt)
Tycker överlag att SVT har jättebra utbud.
Nu har jag inte mobilen framför mig och ser vilka spel jag har laddat hem till dem men de tittar klart mer på svt än de spelar.

Sonen 1,5 år älskar Cut the rope och spelar sig igenom de 4 första banorna helt utan hjälp.
Sen går Talking Tom het här hemma.

Mvh Miks

Aha, cut the rope har jag, har inte haft en tanke på att låta 1,5-åringen att testa det, men ska kolla om hon klarar det (hon lär ju knappast bry sig om huruvida hon tar många stjärnor eller ej) :). 4-åringen har gillat det men ledsnat.

Tack för tipset!

Använder era barn inga andra appar?

Vi kör trådlöst nät på Ipad och har fri surf via mobilen så det är inga problem för oss i alla fall.

Däremot tror jag inte barnen klarar SVT Play själva. De appar vi använder kan stora tjejen klara helt själv och lilla tjejen har jag visat var man trycker och är det inte ologiskt klarar hon det med.

Sen tittar vi så mycket på TV (spelar in från barnkanalen) så jag har inte känt något behov av att titta även i ipaden. Mobilen har det hänt vi använt på bortaplan och då har det blivit Fåret Shaun på SVT Play som är barnens favorit. Vad tittar ni på?

Använder era barn inga andra appar?

Vi har bara en liten busunge :) Brukar knappa fram något på youtube då och då och då blir det oftast teletubbies, inte så noga med språk.

Även jag tittar på denna tråd med spänning då jag behöver ny input. Ballongspelet kanske kan vara något. Har sett någon som hade massa djur som man kunde trycka på och då fick höra hur de lät men jag har inte hittat något jag tycker om.

Mvh Miks

Min lilltjej (snart 1,5) gillar de olika "talking" djuren. Talking Tom och Talking Gina är favoriterna.
Det är djur som härmar det man säger och så kan man klappa dom, ge dom mat etc. Lite olika saker på de olika djuren.
Finns även jultomten, bakterier mm :D

Tittade du på det jag tipsade om då, SoundTouch? Ser att jag skrev att det var för iPad, men den finns för iPhone också såg jag (eller om det är samma :) om det är det du har.

Se mer info här:
http://itunes.apple.com/se/app/sound-touch/id348094440?mt=8

Jag har själv betalversionen, men min man har gratisversionen på sin och man får ganska många ljud ändå. Det barnen gillar här är framför allt att den ger lite olika ljud/bild varje gång (har väl 5 bilder/ljud per djur eller sak). T.ex hästen kan ge gnägg ena gången och galopp-ljud nästa.

Vi har Talking Hippo (http://itunes.apple.com/us/app/talking-baby-hippo/id381088017?mt=8) och den gillar lilltjejen sådär. Hon matar den med morot och så, men har inte fattat att det går att kittla den, ännu mindre har hon fattat att den härmar, men det kanske är för att jag inte har på ljudet så högt...

Kostar Talking Tom och Talking Gina något? Med tanke på mängden appar barnen konsumerar föredrar jag de som är gratis ;)

Ludde älskar sin Ipod-pekbok! Det finns två lägen, ett där man tittar på djur ett i taget och får höra hur de låter. Det andra (favoriten) är när de visar djuren, en svensk berättarröst frågar efter t.ex. "lejon" och när barnet pekar på rätt djur kommer det nya bilder :) Finns två versioner av spelet, det ena heter Bondgården och det andra Savannen.

Sen älskar han även att spela The Simpsons, Angry Birds och Sonic 2, med växlande resultat :p

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 225
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar