Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle nog vilja säga att det är bättre att satsa på att faktiskt ha undertexter, men på engelska. Det är trots allt så de flesta av oss svenskar lär oss att få flyt i språket. Jag träffar många flyktingar som kämpar med svenskan och för dem är undertexterna i kombination med att höra språket samtidigt en språklektion av guld. Så engelskt tal OCH engelska undertexter är mitt råd. Duolingo och babbel och liknande är bra för att fylla på ordförråden. Let's Talk är en ny app som låter en prata med folk i språkträning, kan vara bra att testa.Jag hade satsat på att ta bort undertexterna på film/serier (alt. ställa om dem till engelska) och/eller läsa engelskspråkig litteratur istället. Apparna tycker jag mest verkar träna ordförråd och inte så mycket annat. Har dock bara erfarenhet av dem på väldigt låga språkliga nivåer.
Duolingo? Grym app för att lära sig nya språk, eller putsa upp gamla kunskaper.
korta svaret: ja.
Duolingo är engelsk. Det är en site/app på engelska för engelskspråkiga som vill lära sig andra språk.
Det roliga med språk är det liksom funkar åt båda hållen. Så tar du 'lär mig svenska' så kommer du få öva din engelska.
Men som flera andra sagt. Det absolut bästa sättet att lära sig mer språk är att läsa litteratur skriven på språket samt titta på tv (gärna med undertexter på språket) samt lyssna på musik.