Appar engelska

Duolingo: Learn Languages Free.

Duolingo English Test är nån form av avart där man kan 'köpa' certifieringar efter ha gjort 'prov'.

Jag hade satsat på att ta bort undertexterna på film/serier (alt. ställa om dem till engelska) och/eller läsa engelskspråkig litteratur istället. Apparna tycker jag mest verkar träna ordförråd och inte så mycket annat. Har dock bara erfarenhet av dem på väldigt låga språkliga nivåer.
Jag skulle nog vilja säga att det är bättre att satsa på att faktiskt ha undertexter, men på engelska. Det är trots allt så de flesta av oss svenskar lär oss att få flyt i språket. Jag träffar många flyktingar som kämpar med svenskan och för dem är undertexterna i kombination med att höra språket samtidigt en språklektion av guld. Så engelskt tal OCH engelska undertexter är mitt råd. Duolingo och babbel och liknande är bra för att fylla på ordförråden. Let's Talk är en ny app som låter en prata med folk i språkträning, kan vara bra att testa.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cloetta.letstalk&hl=en

@honung Jag håller med. Min spanska förbättrades vrålsnabbt när jag började med spanskt tal OCH spanska subs, jämfört med när jag körde utan subsen.

Duolingo är engelsk. Det är en site/app på engelska för engelskspråkiga som vill lära sig andra språk.

Det roliga med språk är det liksom funkar åt båda hållen. Så tar du 'lär mig svenska' så kommer du få öva din engelska.

Men som flera andra sagt. Det absolut bästa sättet att lära sig mer språk är att läsa litteratur skriven på språket samt titta på tv (gärna med undertexter på språket) samt lyssna på musik.

Läs böcker på engelska och ha engelska undertexter. Då får du stavningen på köpet och hör även orden bättre

Duolingo är engelsk. Det är en site/app på engelska för engelskspråkiga som vill lära sig andra språk.

Det roliga med språk är det liksom funkar åt båda hållen. Så tar du 'lär mig svenska' så kommer du få öva din engelska.

Men som flera andra sagt. Det absolut bästa sättet att lära sig mer språk är att läsa litteratur skriven på språket samt titta på tv (gärna med undertexter på språket) samt lyssna på musik.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 429
Senast: Rosett
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 460
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
364
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama