Appar engelska

Sahara

Trådstartare
Hej jag vill putsa på min engelska som är väldigt dålig... Bra att kunna en del inför ev resa till engelsktalande land som vet någon bra app solm inte kostar flera hundra......
Så vore jag väldigt tacksam.
Sahara

Jag hade satsat på att ta bort undertexterna på film/serier (alt. ställa om dem till engelska) och/eller läsa engelskspråkig litteratur istället. Apparna tycker jag mest verkar träna ordförråd och inte så mycket annat. Har dock bara erfarenhet av dem på väldigt låga språkliga nivåer.

Håller med om detta. Jag talar i stort sett flytande engelska, och det är tack vare att jag läst mycket engelska texter, både böcker och annat, och sett film och tv-program utan undertexter i många år. Har dessutom spelat tv-spel i större delen av mitt liv, och där brukar det inte finnas mycket annat val än engelskt tal + text. Min upplevelse är att de flesta program som påstås lära ut engelska faktiskt inte lär ut något som är särskilt användbart rent praktiskt.

Håller med om detta. Jag talar i stort sett flytande engelska, och det är tack vare att jag läst mycket engelska texter, både böcker och annat, och sett film och tv-program utan undertexter i många år. Har dessutom spelat tv-spel i större delen av mitt liv, och där brukar det inte finnas mycket annat val än engelskt tal + text. Min upplevelse är att de flesta program som påstås lära ut engelska faktiskt inte lär ut något som är särskilt användbart rent praktiskt.
Samma här, sitter just nu och tittar på videos på youtube på engelska utan undertexter, samt läser väldigt mycket på engelska också, för att inte glömma spelen.
Ett tag var det såpass att jag började glömma bort vissa svenska ord istället. :p

Hittat Duolingo grattis!! :)
Jag kan göra test,
Men jag får inga "svar" eller "facit".
Vill ju få reda på vad som är rätt eller fel..

Kan man bara få den om man betalar...?? Det kostar 509:- vilket för mig är väldigt mycket pengar för att lägga på en app

Tack för alla svar.
Sahara

testen är bara för att 'gradera' vart man bör börja träna. Sen finns det uppgifter att göra/träna på och dessa ger rätt-fel resulat

Jag laddade ner Duolingo för ett par,tre veckor sedan för att väcka italienskan till liv och har inte sett till några betalalternativ.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 429
Senast: Rosett
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 460
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
364
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama