Appaloosahingsten

Gordon

Trådstartare
Hej
Här kommer bilder på min mammas appaloosahingst.
Perez Amazing Flash är namnet om jag inte stavat fel. Han är född i frankrike. Har stått i danmark tills förra sommaren men nu har mamma köpt honom och 3 avelston. Han har en son som är 1år i mars och sen ska de bli 3 st nu iår. Den första kommer i februari.
Han är jätte trevlig på alla sätt och vis. Jag har ju sagt så länge att jag http://www.pixbox.se/alb673231 visa honom men nu har jag fått tummen ur.:angel:;)

Sv: Appaloosahingsten

Fewspot brukar alltid lämna färg. DEt är roligt!

Stor va? Alltså hög. Lite utåtåad, eller är det en synvilla? Storlek i skor?

mvh Eva *alltid så nyfiken*

Han är väl 158-159 skulle jag tippa. Har inte tänkt på detta med utåttåad. Han är Homozygot. Normal stora fötter. Jag bor inte hemma så jag kan inte svara på allt detta speciellt skostorleken!:confused:
Han har en jätte fin avkomma efter sig som är till salu den blir nog 160cm iallafall. Jätte grov och snygg.

Nu har jag pratat med mor och detta är hans namn då jag hade stavat fel förut. Peyres Amazing Flash. e. Picko Hide Out Peyrez.
Han har foundationstam. Hon ska göra en hemsida snart.

Nu har jag pratat med mor och detta är hans namn då jag hade stavat fel förut. Peyres Amazing Flash. e. Picko Hide Out Peyrez.
Han har foundationstam. Hon ska göra en hemsida snart.

ååå du skvallrar väl när hemsidan är klar??

Kommer han betäcka i år?

Ja de är ju tänkt så iallafall.
Att han ska stå för avel för andras ston men jag vet inte om de bara är appaloosa,quarter, fullblod och arab. De är mkt troligt att de bara är dom raserna.

hejsan hejsan!
Grattis till köpet av denna hingst, jag har spanat lite på honom när han stod i danmark samt några avkommor dom hade efter honom.
tror det blir riktigt bra med honom här!
mvh

ojoj missade helt att läsa att ni köpt appaloosa ston med, nu blev jag nyfiken vilka är dom?

Fewspot brukar alltid lämna färg. DEt är roligt!

Stor va? Alltså hög. Lite utåtåad, eller är det en synvilla? Storlek i skor?

mvh Eva *alltid så nyfiken*

Nja, fewspots er homozygote for Lp-genet, så de nedarver jo alltid det. Hvorvidt hesten får prikker eller ikke kommer an på PATN-genene som man antar kanskje finnes og som tillater utbredelse av hvite mønstre.

TS: Fin hest :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
5
Hästmänniskan Jag velar fram och tillbaka, jag skulle egentligen vilja byta stall. Men samtidigt inte. Men ändå lämnar inte tanken mig. Jag har ett...
Svar
14
· Visningar
2 505
Senast: Sockerbit
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
L
Övr. Barn Skriver under annat nick då jag inte vet om någon känner igen mig här. Vet inte heller om inlägget hammnar rätt eller fel. ligger...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 774
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025